Volkswagen acaba de presentar en societat el nou Polo Track. Es tracta d'una versió del Polo que coneixem a Espanya, però amb certs trets específics. La seva missió és ocupar el lloc del Volkswagen Gol que es ven a Llatinoamèrica, així com ser un pla B al tradicional Polo de la firma alemanya.
Fa uns mesos des de Volkswagen van anunciar una ofensiva de producte al continent americà amb models de baix cost amb què conquerir mercats tan importants com el del Brasil. I l'inici d'aquesta ofensiva ho representa aquest nou VW Polo Track. Un utilitari low cost que serà una peça important en l'estratègia de la marca a Llatinoamèrica.
Volkswagen transforma el Polo per al mercat brasiler
Aquest model té l'objectiu de rellevar el Volkswagen Gol, un model que porta molt temps a la venda més enllà de les nostres fronteres. Està desenvolupat sobre la plataforma MQB-A0. Una base bastant actualitzada que garanteix que, malgrat ser un model barat, no és i baixa qualitat. No obstant això, per mantenir el seu baix cost recorre a detalls com a fars halogenats o uns tapaboques per a les llantes.
Un model que es diferencia del Polo convencional en elements com la graella específica o el para-xocs davanter.
Amb el just i necessari però sense quedar curt
Ja a l'interior, aquest Polo Track destaca per la seva senzillesa. No compta amb sistema multimèdia. Al seu lloc utilitza un equip bàsic. Mentre que el quadre d'instruments és analògic. Encara que aquí trobem una petita pantalla digital. I tot això es completa amb tapisseries de tela o plàstics durs.
En equipament ve amb el just i necessari. Però no queda curt. De sèrie ja inclou aire condicionat, alçavidres elèctrics, tancament centralitzat amb comandament a distància, Bluetooth, volant multifunció, connexions USB o múltiples coixins de seguretat frontals i laterals, entre altres detalls.
I en l'apartat mecànic, aquest Polo Track utilitza un motor de gasolina MPI que cubica 1.0 litres que desenvolupen 84 CV de potència i 101 Nm de parell màxim, i està gestionat per un canvi de marxes manual de 5 relacions i un sistema de tracció davantera.
El preu d'aquest model és d'uns 15.000 euros al canvi. És el que costava el VW Gol. Encara que lamentablement no es podrà comprar a Espanya ni a Europa.