En Volkswagen sempre s'han caracteritzat per saber jugar molt bé les seves cartes en un terreny que no és precisament fàcil. I és que, per molt que la marca alemanya tingui un nom que en alemany no significa cap altra cosa que "el cotxe del poble", el cert és que els seus preus no són aptes per a tots.

Volkswagen se situa com a marca a mig camí entre les generalistes i les prèmium, un terreny que domina com poques i que ha fet de la marca alemanya una de les més potents a nivell mundial.

Així, als seus catàlegs podem trobar models modestos com el Polo o el T-Cros així com models ja més que interessants com el Golf o el Tiguan. Models que, per preu i qualitat se situen un esglaó per sobre de la gran majoria dels seus rivals generalistes però, al seu torn, per sota de marques com Mercedes, Audi o BMW.

Això sí, de tant en tant en Volkswagen donen curs a la seva imaginació i llancen models que, sens dubte, no tenen res de generalistes. Un bon exemple d'això és el nou Volkswagen Touareg R, el model més car que ha posat a la venda la marca en els seus molts anys d'història.

El Volkswagen Touareg R, el més car de Volkswagen que frega els 100.000 euros

I és que la nova versió R d'aquest SUV de gran mida té un preu de partida de ni més ni menys que 97.025 euros. Gairebé 100.000 euros que el converteixen en el més car del catàleg actual de la marca i en un model que està destinat a uns quants.

De fet, aquest Touareg R pot presumir de ser fins i tot més car que el seu 'germà', l'Audi Q7 60 TFSIe, uns 4.000 euros més barat. Un Touareg R en el qual Volkswagen ha optat per incloure les seves millors armes, tant a nivell d'equipament com de motor.

Els alemanys han dotat aquest enorme SUV d'un motor híbrid endollable. Un motor que es compon d'un V6 de gasolina turboalimentat amb tres litres de cubicatge i d'un motor elèctric alimentat per una bateria posterior de 14,3 kWh de capacitat neta. D'aquesta forma, els dos motors conjuntament acaben lliurant una potència de 462 cavalls i 700 Nm de parell motor, amb una autonomia elèctrica aproximada de 47 quilòmetres.

Evidentment la dotació quant a equipament és més que prèmium. Compte de sèrie amb seients davanters climatitzats i amb funció massatge, quatre zones de climatització, sostre solar panoràmic fars matricials de LED, càmera de visió nocturna, càmera d'aparcament de 360 graus , suspensió pneumàtica, servocierre de portes, doble envidriament.

Un Touareg R que, evidentment, no serà en cap cas u dels models més venuts de la marca. De fet, falta saber fins a quin punt els clients VIP que vagin cap a un SUV d'aquestes característiques no preferiran anar a per un prèmium de veritat veient el preu d'aquest Volkswagen.