Volkswagen continua regnant a Europa. La marca alemanya, malgrat que ha vist com altres com Peugeot, Toyota o BMW han augmentat la seva quota de mercat, continua sent la líder indiscutible al vell continent, on ha aconseguit en aquest passat 2021 gairebé 1.3 milions de matriculacions.
Un èxit en el que, ull, son alguns els models que sí que han tingut molt pes com és el cas del Golf, el més venut a Europa, o els SUV T-Roc, Tiguan o T-Cros. Res a veure amb les xifres de models com el Passat o l'Arteon, models que estan evidenciant millor que qualsevol altre el fracàs d'aquest tipus de carrosseries en els últims anys.
I és que els SUV s'han convertit a la carrosseria de referència, representant ni més ni menys que el 40 per cent del total de les vendes de la marca. El boom d'aquest tipus de models està tenint danys col·laterals, entre ells la caiguda en picat de les berlines i els familiars.
El millor exemple d'això és que aquest 2022 serà l'any en què, almenys a Europa, models com el Passat o el Ford Mondeo, institucions en el segment de les berlines, marxaran per la porta del darrere sense fer molt soroll precisament.
Volkswagen té una berlina esportiva a la Xina que molt demanen que arribi a Espanya
Això sí, com bé saben els que segueixen atentament les informacions de Volkswagen i de la resta de grans marques, no a tots els mercats les berlines està corrent la mateixa sort. De fet, en un mercat tan important com és el de la Xina, aquest tipus de models continuen representant un bon percentatge de les vendes.
És més, Ford acaba de presentar la nova generació del Mondeo, que ha estat dissenyat específicament per a aquest mercat, on, a diferència del mercat europeu, al qual no arribarà, està cridat a ser important.
En el cas de Volkswagen, una nova berlina també aterra en el gegant asiàtica: el Volkswagen Lamando L, una berlina compacta més petita que el Passat i l'Arteon però amb una imatge molt esportiva.
La idea amb aquest model no és la de lluitar amb les macadures prèmium, sinó la de fer d'aquest Lamando L una berlina per als que busquen prestacions a molt bon preu. Amb un 1.5 TSI de 150 cavalls, molt ben equipada de sèrie i una imatge que recureu fins i tot als models de la família ID, no són pocs els amants de les berlines a Espanya, que encara en queden uns quants, els que ja estan demanant que la marca el comercialitzi també al nostre mercat. Sembla, això sí, que els alemanys no estan per la feina.