Com no podia ser de cap altra forma veient l'èxit que està tenint des que va néixer com marca fa ja més de cinc anys, en el grup Volkswagen estan més que satisfets amb el rendiment que està oferint Cupra, una de les marques de moda especialment a Espanya i a Europa.

Un fabricant que abans de ser una marca pròpia passava per ser la divisió esportiva de Seat, una marca a què el naixement d'aquest nou fabricant no li ha fet precisament cap favor.

 

És més, tan sols fa falta veure algunes de les últimes decisions que han pres en el grup Volkswagen per adonar-se'n que, al contrari del que es podria esperar tenint en compte el pes que ha tingut Seat en el grup durant molts anys, ara el conglomerat alemany està cuidant molt més Cupra que a Seat.

Un bon exemple d'això és la gestió que està fent aquestes dues marques quant a la transició als models elèctrics. Mentre que Seat no té ni tindrà a curt termini un model 100 × 100 elèctric en la seva gamma, Cupra basarà precisament aquest tipus de cotxes el seu èxit en els propers anys.

El Cupra Tavascan no es vendrà a la Xina, almenys no sota el logo de Cupra

Un èxit que passa entre els dos models pel recentment presentat Tavascan, el primer model 100 × 100 elèctric dissenyat íntegrament per la jove marca esportiva (el Born era un model que es va pensar inicialment perquè fos un Seat), que és la que va obrir la porta a altres models que arribaran en el futur.

Tenint en compte que els plans de Volkswagen amb Cupra és que sigui una marca cada vegada amb més pes, molts podrien pensar que els alemanys acabarien decidint implantar també aquest jove fabricant al mercat xinès, el mercat en el qual actualment es venen més cotxes elèctrics del món.

 

Tanmateix, sembla ser que els plans de la marca alemanya són d'altres, i aquests passen per implantar un nou fabricant, una submarca centrada tan sols en models elèctrics per al mercat xinès. Evidentment el Tavascan formarà part de la gamma de models d'aquesta nova la seva marca, de la qual encara es desconeix la gamma, el nom i la filosofia, però és evident que, almenys de moment, Cupra no s'endinsarà, almenys de moment, en un dels mercats més potents a nivell mundial.