Si bé és cert que eren molts els que feia anys que estaven apuntant que el Volkswagen Golf anava a perdre el títol del cotxe més venut a Europa, el que segurament molt pocs esperaven és que en el passat 2022 el Golf i no tan sols perdés el títol del rei de les carreteres europees, sinó que aquest famós compacte perdrà també el títol del rei de Volkswagen a les carreteres del vell continent.
És que, amb més de 180.000 matriculacions, el model més venut de la marca alemanya a Europa va ser un altre que el Volkswagen T-Roc, que tan sols es va veure superat pels Dacia Sandero i Peugeot 208, models molt més barats. Si bé és cert que la diferència de vendes respecte al Golf, que va acabar el 2022 amb més de 177.000 matriculacions, no va ser enorme, no és casualitat que aquest SUV de mida urbana s'hagi convertit en el principal reclam de la marca a les carreteres europees.
Entre altres coses perquè pot presumir de ser un model que, com sol ser habitual a la marca alemanya, té molt pocs punts en contra. És més, un dels principals arguments pels quals alguns descartar aquest model és el seu preu, una cosa que no correspon sinó a la intenció de la marca de posició aquest model diversos esglaons per sobre respecte als seus rivals directes en la majoria de mercats.
El Volkswagen T-Roc és un model molt top, però té alguns 'errors'
Amb un nivell d'equipament i qualitat molt superior a la mitja amb una gamma mecànica que s'ha mostrat sempre molt fiable i eficient, aquest model alemany passa per ser una de les millors opcions dins del seu segment, encara que això no significa que sigui un model perfecte.
Més enllà del preu, dos trossos petits defectes que té aquest model és que, d'una banda, i això és una cosa que els passa també a la immensa majoria els seus rivals directes, és un model que no pot presumir de poder garantir una conducció precisament gaire dinàmica, alguna cosa que sí que poden dir models com el Golf.
D'altra banda, tenint en compte també que el factor aerodinàmic no juga molt al seu favor a causa del seu disseny, el nivell de soroll, especialment altes velocitats, és potser també més elevada que en alguns altres models de la marca alemanya, especialment respecte al compacte.
Qualsevol cas, més enllà d'aquests tres punts en contra, es pot destacar que estem davant d'un dels models més rodons de la marca i que, de fet, com bé evidencien les xifres de vendes, pot presumir d'haver estat un gran encert en els últims anys per part d'un dels principals fabricants a Europa.