Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser una marca que sol prendre decisions molt pensades, meditades i, en la immensa majoria dels seus casos, molt racionals. En aquest sentit, no és que sigui casualitat llavors que el fabricant alemany així com la resta de marques que formen el grup Volkswagen puguin presumir de fer del grup u dels més venuts a nivell mundial.

Jo no les decisions que ha pres recentment i que hi és apunto de fer-se efectiva és sortir de forma definitiva en el segment A, un segment en el qual van ser presents durant molts anys amb diverses marques però que, tenint en compte la tendència actual del mercat, Volkswagen ja no veu futur en ell.

 

Si bé és cert que algunes marques continuen apostant per aquest tipus de models pensats gairebé exclusivament per a la ciutat, també és cert que, amb l'arribada dels models 100 × 100 d'elèctrics, cada vegada són més els que opten per fer-se amb un elèctric del segment B, és a dir, d'una mida superior a què tenien models com el Volkswagen Up!, el Seat Mii o el Skoda Citigo.

El Volkswagen Up! marxa per la porta posterior però amb bones xifres

En el cas dels models de Seat i Skoda, el Mii i el Citigo, la marca espanyola com la marca txeca fins fa uns anys per fer desaparèixer aquests models del seu catàleg, entre altres coses perquè no tenien l'èxit esperat i, a més, perquè Volkswagen havia donat les ordres pertinents en aquest sentit.

 

I és que el que buscava la marca alemanya era aconseguir que el seu Up! Creixés quant a vendes seguirà sent un dels autèntics dominadors en aquest segment a Europa, com ho havien estat anteriorment models com el Lupo o el Fox. Això sí, per molt que aquest model tornés al catàleg de Volkswagen després d'un desaparegut a causa de la crisi dels microxips i que fins i tot la marca apostés per la versió elèctrica, avui dia ja no està disponible a cap dels configuradors dels mercats europeus.

Evidentment queden unitats en estoc, unitats que, una vegada es venguin, posar punt final a la història d'un model que, si vens cert que se n'ha anat per la porta del darrere sense fer precisament molt soroll, pot presumir d'haver aconseguit gairebé 1 milió de matriculacions en els seus dotze anys d'història al mercat, una xifra de vendes que molts models somien tenir i que evidencia que, especialment en els seus millors anys, és a dir, a començaments de la dècada dels 2010, aquest Volkswagen es va convertir en una referència en el seu segment.