Tal com desitjaven molts fabricants que tenen al mercat europeu u dels seus principals mercats, l'entrada en joc de la nova normativa d'emissions anomenada Euro 7 no es produirà fins i tot com a mínim l'any 2030, una cosa que ha variat respecte als plans que tenien a la Unió Europea amb aquesta nova normativa que havia d'entrar en joc uns anys abans.

És més, quan encara es desconeixia aquesta pròrroga perquè aquesta nova normativa entrés en vigor, no van ser pocs precisament els fabricants, entre ells Volkswagen, que van deixar molt clar que, tenint en compte que per complir aquesta normativa haguessin necessitat reconfigurar la gamma mecànica d'alguns dels seus models més senzills, sobre tots els utilitaris i els SUV de mida urbana, molts d'aquests models anaven a desaparèixer del mercat ja que el preu de la inversió per posar-los al dia a nivell d'emissions anava a repercutir tant en el preu de venda que anaven a deixar de tenir sentit a nivell comercial.

El T-Cross segueix els passos del Volkswagen Polo

Tanmateix, ara que ja se sap que fins i tot com a mínim el 2030 aquesta nova normativa no entrarà en vigor, la marca alemanya ha decidit prendre una decisió que sembla més que lògica. I és que, tal com van anunciar fa tot just uns dies amb el Polo, no serà cap altre que el Volkswagen T-Cross el que, per molt que abans que arribi el 2030 ja hagi acabat el seu cicle comercial de vuit anys, la marca continua apostant per petites actualitzacions per continuar tenint-lo a la venda.

 

Evidentment la inversió en aquestes petites actualitzacions serà mínima, el just per seguir mantenint aquest producte com un producte interessant a nivell de relació qualitat preu, però no destinaran ni un euro més del necessari tenint en compte que el principal pla que tenen en venda en Volkswagen és apostar-ho tot als cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

Aquest sentit ja se sap que l'actualització que rebrà de nou aquest model arribarà el 2025, per la qual cosa almenys tindrà entre quatre o cinc anys més de vida comercial, una decisió més que lògica tenint en compte que aquest model, per molt que sigui un dels quals menys beneficis doni a la marca sent com és un dels més barats, acaba sent alhora un dels més venuts.