En Volkswagen són molt conscients de què, amb l'augment de preus generalitzat que s'està vivint a Espanya i a Europa com són molts ara els que estan donant per acudir a concessionaris de marques amb preus més baixos que els que fixen en el seu cas. No és casualitat llavors que una marca com Kia hagi augmentat tant la seva quota de mercat en aquest país.

Si bé és cert que les xifres de vendes totals de la marca alemanya al nostre país han estat més que interessants, entre altres coses perquè ha acabat res més que obrir la quarta posició i s'ha convertit com la primera marca europea en el rànquing per darrere de Toyota, Kia i Hyundai, també ho és que en Volkswagen saben molt bé que han de dur a terme certes maniobres per intentar augmentar les vendes d'alguns dels seus models.

 

I això és el que faran precisament amb la que ja s'ha convertit en una de les revelacions dins del seu catàleg, el Volkswagen Taigo. En aquest cas estem davant d'un model que comparteix segment amb el T-Roc i el T-Cross però que, un disseny cupè molt més esportiu que el dels seus germans, està poc a poc guanyant pes a les carreteres espanyoles.

Volkswagen es planteja llançar a Espanya una versió més bàsica del seu Taigo

És cert que els seus dos germans han aconseguit una xifra de vendes molt més gran amb més de 16.000 en el cas del T-Roc i més de 13.000 en el cas del T-Cross, xifres superiors a lasque ha aconseguit el Taigo, que s'ha quedat en menys de 7.000. Tanmateix, es pot tenir en compte que aquest model ja està aconseguint més vendes que el Polo, tota una institució de Volkswagen al nostre país, per la qual cosa és evident l'encert de la marca amb aquesta tercera via en un dels segments de moda a Espanya.

 

L'únic problema amb aquest model és que, a diferència d'altres models de Volkswagen, la seva versió més bàsica molt ben dotat de sèrie i, per tant té un preu que per a molts és massa elevat. És per això que, com apunten diversos mitjans des d'Holanda, la marca de nit està plantejant baixar la versió encara més bàsica que l'actual, una versió que, comptant amb un motor de gasolina de 95 cavalls de potència i l'acabat més senzill, es podria acostar als 20.000 €.

De moment en la marca alemanya no han confirmat aquesta nova versió del Taigo, però no seria estrany que, per a venda les seves xifres de vendes, ampliessin així una gamma que de moment és molt reduïda.