Si alguna cosa ha caracteritzat a Volkswagen durant els seus molts anys d'història a les carreteres europees, unes carreteres en les quals sempre ha estat una de les marques més venudes, ha estat el seu pragmatisme, és a dir, aquesta idea en la qual, si alguna cosa funciona, és millor no tocar-ho, si no continuar apostant per això però adaptant-lo als nous temps.
El problema per a la marca alemanya és que l'evolució tecnològica de la indústria de l'automòbil ha estat tan gran en els últims anys, especialment referent a la digitalització, que no tots els passos endavant que ha donat Volkswagen en els últims anys en aquest sentit han estat encertats.
Això sí, en un nou exercici d'honestedat, el fabricant alemany ha optat per reconèixer el seu error i fer un pas enrere de cara als seus futurs models, un pas enrere que segurament agrairan tots i cadascun dels seus conductors i que, de fet, ha arribat provocat per les queixes de molts usuaris.
Volkswagen tornarà a apostar pels botons físics
I és que, seguint una línia completament diferent de la qual estan seguint marques com a tesla, que està apostant per eliminar al màxim tota mena de motors i palanques i centrar-lo tot a la seva enorme pantalla central, en Volkswagen ja han anunciat que en els seus pròxims models, especialment en els elèctrics, tornen a comptar amb molts botons físics, entre altres coses perquè s'han adonat que tenir certs elements molt utilitzats a l'hora de conduir integrats als sistemes digitals no és una cosa que agradi als seus conductors ni que sigui precisament pràctica.
Un bon exemple d'això són els sistemes de climatització, sistemes que hi ha moltes coses que s'estan ara integrats dins de les enormes pantalles digitals però que resulten molt més incòmodes. Al final, com bé saben aquells que agafar el cotxe diàriament, és molt més senzill i intuïtiu girar una petita ruleta o prémer un botó que no haver d'anar prement botons a la pantalla digital.
D'altra banda, es pot destacar també que són diversos els estudis que analitzen des del punt de vista de la seguretat al volant que implica tenir aquest tipus de funcions a la pantalla digital i que implica tenir-los en botons físics, evidentment sent molt més segur tenir-los en botons físics, entre altres coses perquè és a la qual cosa la majoria de conductors tant a Espanya com a Europa estan acostumats.
No seria estrany llavors que en un dels models més esperats de la marca, el pròxim Volkswagen ID.2, el fabricant alemany fes un pas enrere en aquest sentit. Un pas enrere que per a molts serà un pas endavant.