És de sobres conegut que, des que Volkswagen va posar a la venda el seu primer Golf fa ja moltes dècades, el compacte alemany s'ha convertit en l'autèntica referència del seu segment, en un model que serveix com a comparació per a la resta de compactes que la resta de marques posen a la venda a les carreteres europees.

No és precisament una exageració assegurar que el Golf pot presumir de ser un dels models més importants dins de la història de la marca alemanya, entre altres coses perquè durant molts anys ha estat no tan sols el seu model més venut, sinó també el model més venut a les carreteres europees.

 

Tanmateix, com bé saben el fabricant alemany, el pes d'aquest compacte quant a les vendes de Volkswagen a Europa ha anat caient a poc a poc en els últims anys, entre altres coses perquè ha estat un dels models que més ha patit el boom dels SUV.

Les xifres de vendes així ho demostren, passant d'aconseguir més de 400.000 matriculacions a Europa el 2019 a quedar-se just per sobre de les 160.000 en el passat 2022, evidenciant una caiguda que han aprofitat altres models de Volkswagen com és el cas dels SUV urbans T-Roc i T-Cross.

Volkswagen ja treballa en l'actualització del Golf

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret, entre altres coses perquè la marca alemanya s'ho han assegurat, que aquesta generació del Golf, la vuitena, és molt possible que sigui l'última tal com coneixem aquest model fins ara, entre altres coses perquè en Volkswagen ja estan treballant en un pròxim Golf que arribarà sent un model 100 × 100 elèctric.

Això no significa que, tenint en compte que la vuitena generació va sortir al mercat fa pocs anys i que a la marca alemanya volen continuar comptant amb ell durant uns quants anys més, el fabricant no estigui treballant ja en la seva actualització de meitat de cicle, un rentat de cara que es presentarà durant la pròxima primavera i que arribarà amb importants canvis a nivell visual i mecànics.

 

Com sol ser habitual a la marca alemanya, l'actualització de meitat del cicle no suposarà una revolució en l'apartat estètic d'aquest model, sinó petits canvis que ajudaran a posar al dia a un Golf que comptarà amb una oferta mecànica molt similar però amb motors més eficients per ajudar a reduir el seu consum. Falta saber ara si aquesta resposta al crit d'ajuda que està demanant aquest model des de fa temps serà o no suficient.