Volkswagen és una de les marques que més està apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics. Si bé és cert que és la marca alemanya són molt conscients que aquest tipus de models no tenen ni de lluny la quota de mercat que tenen actualment els models amb motors de combustió i fins i tot els models amb motors híbrids, saps molt bé que d'aquí a uns anys seran els elèctrics els veritables dominadors de les carreteres a nivell mundial.

És per això que, com estan fent també moltes altres marques, ja siguin marques low-cost, marques generalistes o marques prèmium, els alemanys estan treballant intensament per anar ampliant a poc a poc la seva gamma de models elèctrics.

 

La idea del fabricant és acabar tenint com a mínim un model elèctric en cada un dels elements clau a les carreteres europees, una cosa que, veient el seu catàleg actual, és molt a prop d'aconseguir. Si bé és cert que encara falten diversos models per sortir a la venda en aquest sentit, Volkswagen pot presumir de tenir-ne alguns dels millors elèctrics actualment al nostre mercat quan relació a qualitat preu.

El Volkswagen ID.5, un cupè molt top a les Canàries

I un dels models que més crida l'atenció i que s'acaba de posar a la venda l'arxipèlag canari és el Volkswagen ID.5, la versió més esportiva, elegant i atractiva del Volkswagen ID.4, un SUV mida compacta.

Si bé és cert que dins de la gamma d'aquest model a la venda a les Canàries es poden trobar fins a tres versions diferents, en tots els casos la bateria és la mateixa: una bateria de 77 kW hora que permet tenir en les tres versions més de 500 km d'autonomia segons el cicle homologat WLTP.

Una xifra autonomia que, com bé saben els que tenen un elèctric, és fàcilment ampliable tenint compte el tipus de condició que sigui, així com també es pot reduir dràsticament si optem per una conducció basada gairebé exclusivament en autopistes i altes velocitats.

Per molt que la marca alemanya sigui molt conscients que aquest model no serà precisament el més venut en ni en el nostre país ni a les Canàries, portar-lo al mercat no fa cap altra cosa que continuar posicionant a Volkswagen millor que bo part de les marques generalistes al terreny dels elèctrics. Avui dia potser sembla un detall menor, però en un futur, estar molt ben posicionat, serà determinant.