No fa anys que Volkswagen és una de les marques més venudes a Europa i en un dels autèntics dominadors de les carreteres del vell continent precisament per casualitat. El fabricant alemany ha sabut sempre adaptar-se a les diferents circumstàncies del mercat i esquiva segurament millor que altres marques les diferents crisis.
En aquest sentit, no és que sigui precisament casualitat que el fabricant alemany es forats que més està apostant per ampliar a poc a poc la seva gamma d'elèctrics a les carreteres europees, entre altres coses perquè sap que, per molt que avui dia aquest tipus de models no regnen en bona part dels mercats europeus, d'aquí a uns anys sí que seran els autèntics protagonistes.
Al marge de l'arribada i la implantació dels elèctrics, un dels principals motius de preocupació de la marca alemanya es comare immensa majoria de fabricants que tenen pes a Europa és l'entrada del joc de la futura normativa Euro 7, una normativa que no s'hauran cap altra cosa d'estrènyer encara més les femelles o els fabricants del que es refereix als seus models amb motor de combustió.
El Volkswagen Polo està en el punt de mira
No han estat pocs els fabricants que ja estan demanant a crits que es retardi l'entrada en joc d'aquesta normativa, que en teoria està programada perquè entri en vigor el juliol de 2025.
Els motius i les queixes de la immensa majoria de marques és que, una vegada aquesta normativa entra en vigor, hauran d'adaptar bona part de la gamma de motors dels seus models més compactes, entre ells utilitaris com és el Volkswagen Polo, el Skoda Fabia o el Seat Ibiza en el cas del Grup Volkswagen.
I és precisament aquest procés d'adaptació de les seves gammes mecàniques el que acabaria provocant que el seu preu fos més elevat al final i que, per tant, es quedaran amb molt poc marge de mercat.
És per això que, més enllà d'intentar retardar l'entrada en vigor d'aquesta normativa, en Volkswagen ja han pres algunes decisions respecte al Polo, i una d'elles és la de deixar de fabricar-ho a la fàbrica espanyola de Navarra a partir del 2024 i centrar la seva producció a Sud-àfrica.
Falta saber res ara fins a quin punt aquest moviment que ajudarà la marca alemanya a reduir costos no és més que l'avançament d'un adeu definitiu d'un model que, si bé és cert que els últims temps ha perdut molt pes quant a vendes, no deixa de ser una de les icones de Volkswagen a Europa.