Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser una marca molt racional a la seva presa de decisions. De fet, no és precisament casualitat que el fabricant alemany pot presumir de ser un dels fabricants més venuts a nivell mundial, i un també dels més reeixits dins de les carreteres dels diferents mercats a Europa.

En aquest sentit, sí que és cert que en Volkswagen han optat en els últims anys per no seguir tant la línia d'altres marques generalistes a Europa i continuar apostant per alguns segments que evidentment han anat caient a poc a poc en contra quota de mercat. No són d'altres que el de les berlines i els monovolums.

 

Tenint en la seva SUV bona part de les seves vendes a Europa, en Volkswagen han decidit, almenys fins ara, seguir donant oportunitat alguns models que poc a poc ha anat perdent quota de mercat. Tanmateix, un d'ells és ja més que sentenciat i liquidat, entre altres coses perquè les seves vendes eren massa baixes per continuar comptant amb ell.

Volkswagen desapareix del segment dels monovolums amb l'adeu del mític Sharan

No és cap altre que el Volkswagen Sharan, un model que va sortir a la venda 1995 gràcies a la col·laboració de Volkswagen, Ford i Seat, amb el Galaxy i l'Alhambra com a 'germans' d'aquest Sharan. Durant molts anys, especialment a finals de la dècada dels 90 i a començaments dels 2000, aquest Sharan es va posicionar com una de les millors opcions dins del mercat per a aquelles famílies que buscaran, abans que res, espai i comoditat per als seus llargs viatges a la carretera.

Tanmateix, com ha passat també amb el Galaxy i l'Alhambra, les vendes d'aquest model han anat a poc a poc caient els últims anys, entre altres coses perquè no li han menjat tot el terreny.

 

De fet, dels tres models que es fabricaven conjuntament, fins fa molt poc l'únic que quedava a la venda era el de Volkswagen. Això sí, aquest model ja ha desaparegut de forma oficial dels catàlegs de la marca alemanya al mercat europeu, confirmant així l'adeu del fabricant en un segment que li va donar moltes alegries al seu dia però que avui dia és ja un segment gairebé mort.

És més, lluny de pensar en la nova generació d'aquest model, en Volkswagen han relegat la poca quota del mercat que tenia el Sharan en el Multivan, una furgoneta comercial adaptada ara a un ús familiar, això sí, compte amb un bon nombre d'adeptes a les carreteres europees.