Volkswagen són molt conscients, entre altres coses perquè són un dels grans grups a nivell comercial de la indústria automòbil, que estem vivint una època plena de canvis, canvis que passen no tan sols per tot el que fa a l'estètica, sinó també a la mecànica.

Així, per molt que el principal canvi que s'hagi viscut en els últims temps hagi estat el de l'auge dels SUV, una carrosseria que s'està carregant altres de tan importants i reeixides en el passat com la de les gallines o la dels monovolums, també a nivell mecànic s'estan vivint transformacions molt importants.

 

Evidentment l'entrada en joc dels motors elèctrics i híbrids, híbrids de tota mena, ha provocat que la tendència del mercat canviï, així com les necessitats dels conductors. Bona prova d'això és que Toyota, una marca, que ha centrat tots els seus esforços a potenciar els seus motors híbrids s'ha convertit ara en la més venuda a nivell mundial.

Volkswagen enterra definitivament el seu famós motor VR6

Canvis en les mecàniques que arriben també provocats per les restriccions quant a emissions dels diferents mercats. Així, lluny queden ja els dies en què algunes marques optaven per configurar als seus models més esportius amb motors de molta cilindrada i de molta potència, que, evidentment, no és que fossin precisament els més respectuosos amb el medi ambient.

Un dels motors més famosos en aquest sentit era el VR6 de Volkswagen, un motor de sis cilindres i que, tenint en compte la seva complicada arquitectura, es va convertir en una de les mecàniques més preuades entre els amants dels motors potents. Una mecànica que, lamentablement per a molts, forma ja part del passat.

 

I és que amb la recent actualització del Volkswagen Atlas, un SUV que es venen als Estats Units i l'únic model a nivell mundial que continuava comptant amb aquesta opció mecànica al seu configurador, Volkswagen a optat per retirar aquest motor de les seves opcions.

"El motor VR6 està acabat a Amèrica. La tecnologia és antiga i els objectius amb les emissions són clau. No val la pena invertir en aquest per aconseguir-ho", va apuntar recentment Hein Schafer, director de màrqueting del producte de la marca. Un motor que molts recorden amb afecte en els Golf R32 de quarta i cinquena generació, amb potències de 240 i 250 CV respectivament.

Evidentment en el futur la marca continuarà treballant per dissenyar i fabricar motors potents que impliquin bones prestacions, però és evident que, avui dia, mecàniques com aquest famós VR6 estan fora de mercat.