Un dels grans reptes que tenen la immensa majoria de marques generalistes com Volkswagen, i més en els casos que, com passa a la marca alemanya, poden presumir de tenir un catàleg tan ampli, és poder trobar un buit per a cadascun dels seus models al mercat.

No és que sigui precisament una tasca senzilla, i més en un moment en què la indústria està vivint importants canvis, no tant del que es refereix a les mecàniques, amb l'entrada dels elèctrics de forma evident, sinó també el que es refereix a carrosseries, amb els SUV i els crossover guanyant cada vegada més pes i generant models que són fins i tot difícils d'encaixar en els segments més clàssics.

 

En aquest sentit, no han estat pocs els models que, a diferència del que passava fa algunes dècades, quan el normal és que un model tingués almenys dos o tres generacions, ha vist com han desaparegut amb tan sols una generació a la seva esquena. Això és precisament el que passarà amb un model de Volkswagen que, si bé és cert que no ha estat precisament un fracàs a nivell comercial, no ha tingut l'èxit esperat.

El Volkswagen Tiguan Allspace no tindrà continuïtat al mercat

Es tracta del Volkswagen Tiguan Allspace, la versió de set places del SUV de mida compacta alemanya. Va ser fa ja més de sis anys quan la marca alemanya va presentar aquesta nova versió, una versió que afegia una tercera fila de seients i, evidentment, ampliava també l'habitabilitat de la capacitat de càrrega d'un dels models més venuts del fabricant.

 

Tanmateix, veient que les seves xifres de vendes no han estat més esperades, en Volkswagen ja apunten que la nova generació del Tiguan, que es posarà a la venda el proper any, no comptarà amb aquesta versió Allspace. Les enormes diferències de vendes que aconsegueix el Tiguan normal respecte al Tiguan Allspace han provocat que és la marca ahir optat per no donar-li continuïtat en un futur, i apostar de fet que serà el nou Volkswagen ID.6, un SUV de grans dimensions 100 × 100 elèctric, el que hi ha en aquest buit al mercat.

En aquest sentit, és evident que a la marca alemanya té molt clar quins són els models per qui volen arriscar amb una nova generació amb motors de combustió i quin és no, i més tenint en compte que d'aquí a uns anys la immensa majoria dels seus models podràs presumir de ser model 100 × 100 d'elèctrics, per això no té molt sentit estrenar una nova generació d'un model amb motor de combustió que ja actualment no té molt èxit.