Volkswagen sap molt bé que, a diferència del que passava fa uns anys, la tecnologia forma una part gairebé imprescindible avui dia en la indústria de l'automòbil. No és que sigui precisament cap secret que l'immensa majoria de cotxes, sobre tots els més moderns, compten amb un nivell de tecnologia molt més elevat respecto el que comptaven fa tot just uns anys.

En aquest sentit, la integració de la tecnologia aplicada a la conducció i, sobretot, tot el que es refereix a la unió entre el cotxe i l'smartphone així com aplicacions de tota mena està provocant que siguin molts els que es pregunten fins a quin punt, diferencia el que va passar fa un temps, els cotxes avui dia tenen una data de caducitat.

 

És evident que un cotxe pot durar molts anys, i més si es cuida bé i el desgast és el normal, sense ser més gran que l'habitual. Tanmateix, el fet que els cotxes avui dia comptin amb tanta tecnologia no està provocant una altra cosa que siguin diversos fabricants els que estan començant aixecar la veu argumentant que, com passa amb els smartphone, les actualitzacions i el suport una vegada el cotxe ja s'ha venut poden ser una peça clau de cara al futur.

La vida útil dels Volkswagen i la seva tecnologia

En aquest sentit, no ha estat cap altre que Dirk Hilgenberg, director de CORQUEU – la divisió de programari del Grup Volkswagen el que ha anunciat que els seus cotxes tindran suport i actualitzacions per al seu sistema d'infotainment basat en Android Automotive durant tota la seva vida útil.

El problema en aquest cas és determinar precisament què significa la vida estri d'un model, entre altres coses perquè és una cosa que fins fa molt poc no s'havia plantejat. En unes recents declaracions ha estat el propi Hilgenberg que anunciat que, tenint en compte diferents paràmetres, el fabricant alemany consideren que la vida útil d'aquests models és d'uns 15 anys.

 

Evidentment la indústria d'automòbil sap molt bé que la tecnologia aplicada als cotxes ha de tenir una durada més important quant a la seva vida útil que la que s'aplica a elements com els smartphone o les tablets, que és molt més efímera. Tanmateix, que un dels directius d'una de les grans marques com Volkswagen hagi començat parlar d'aquest tema no fa una altra cosa que preguntar-se fins a quin punt en un futur no molt llunyà la idea de comprar-se un cotxe i que duri molts anys serà més una utopia que és una realitat.