Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant que ha sabut llegir molt bé quins són les necessitats i els gustos de cada mercat en què participa. No és casualitat llavors que, més enllà que sigui una marca que domini des de fa dècades al seu mercat natal, el d'Alemanya, també sigui un fabricant que solc situar a algun dels seus models entre els cotxes més venuts a Europa.

 

En aquest sentit, es pot tenir en compte que, si bé és cert que precisament Volkswagen és un dels fabricants que més està apostant per ampliar la seva gamma de cotxes elèctrics a les carreteres del vell continent, en el fabricant alemany són molt conscients que continuen sent els cotxes amb motors de combustió, especialment els de gasolina tenint en compte la caiguda en vendes que estan tenint els dièsel en els últims anys, els que continuen aconseguint la majoria de les vendes a Europa.

El Volkswagen Golf continua sent clau a Europa

El curiós en aquest cas és que el que pot presumir de continuar sent el Volkswagen més venut a les carreteres a Europa en els últims anys no és que sigui precisament un model que hagi guanyat protagonisme a les carreteres espanyoles, sinó al contrari.

I és que no ha estat altre que el Golf, un dels models més importants en la història de Volkswagen, el que ha tornat a repetir el mes de febrer passat com el Volkswagen més venut en total a les carreteres europees, aconseguint gairebé 20.000 matriculacions i situant-se com el tercer cotxe més venut el febrer de 2024 a Europa.

 

Els únics dos models que han aconseguit superar a aquest Volkswagen han estat el Dacia Sandero, que s'ha quedat just per sota de les 21.000 matriculacions i que continua demostrant que, com en el passat 2023, en aquest 2024 continua sent el rei, i el Tesla Model Y, l'elèctric que continua arrasant a les carreteres europees.

Es pot a més tenir en compte que Volkswagen ha aconseguit situar també a d'altres els seus models al Top 10 dels cotxes més venuts a Europa al febrer. En aquest cas ho ha fet en la novena posició amb el Volkswagen T-Roc, un dels models que també ha guanyat molt pes a les carreteres del vell continent en els últims anys i que, de fet, ha estat el principal culpable que, per exemple a Espanya, les vendes del Golf hagin caigut de forma notable.