Fa ja molts anys que Volkswagen pot presumir de ser una de les marques més potents a nivell europeu, una marca de referència que, això sí, té al seu mercat natal, el mercat d'Alemanya, el seu millor terreny de joc.

Com passava fa ja molts anys a Espanya amb Seat, la marca alemanya sap molt bé que el seu mercat natal és el seu primer client, pel que no és casualitat que en aquest 2024 hagin estat ni més ni menys que vuit models del grup Volkswagen els que hagin ocupat alguna de les 10 primeres posicions dels cotxes més venuts al gener.

 

Tenint en compte que el poder adquisitiu a Alemanya és bastant superior al de països com el d'Espanya, quins models de Volkswagen siguin models més cars que la resta no implica que no siguin models d'èxit, encara que també es pot destacar que opcions low-cost com el Dacia Sandero tenen també molt èxit en un mercat tan important com és l'alemany.

El top 10 a Alemanya en el que Volkswagen arrasa

El fet que a Alemanya s'hagin venut el primer mes de 2024 més de 213.000 unitats i que a Espanya es venguessin menys de 65.000 no fa una altra cosa que evidenciar la diferència d'un mercat a l'altre quant a importància per als fabricants.

Com ha passat des de fa ja molt temps, els dos models més venuts a Alemanya al gener van ser el Volkswagen Golf i el Volkswagen Tiguan, mentre que el Skoda Octavia va completar el podi. De la quarta a la desena posició els segueixen els Volkswagen T-Roc, Opel Astra, Volkswagen Polo, Dacia Sandero, Seat/CUPRA León, Volkswagen Passat i Volkswagen Transporter, amb ni més ni menys que 8 dels 10 models sent del grup VAG.

 

És més, el domini de Volkswagen a Alemanya és tan notable que, mentre que la marca alemanya va aconseguir més de 41.000 matriculacions posicionant-se com la marca més venuda al gener, el seu immediat perseguidor, Mercedes, es va quedar just per sobre dels 20.000, és a dir, gairebé la meitat que el fabricant de Wolfsburgo.

És més que probable que durant els propers mesos Volkswagen ho faci una altra cosa que continuarà augmentant el seu valor de quota de mercat a Alemanya, unes carreteres en les quals domina des de fa anys i que continuen sent el seu millor terreny de joc, ja sigui a través dels seus models propis com amb la resta de models de marques integrats al grup VAG.