Volkswagen ha demostrat en moltes ocasions que és una marca que no atén tan sols raons comercials per llançar un model al mercat o, com no, també per retirar un model dels seus concessionaris.

En aquest sentit, molts es van quedar amb la boca oberta quan fa ja un temps la marca alemanya va prendre la decisió d'eliminar dels catàlegs de Volkswagen, Seat i Skoda tres models, tres 'germans', destinats a cobrir el segment dels elèctrics urbans. No són d'altres que el Volkswagen e-Up, el Seat Mii i el Skota CityGo.

Els germànics van argumentar la seva decisió apuntant que els retirava del mercat perquè no podia respondre a l'elevada demanda rebuda. Pot semblar contradictori, però els terminis d'espera extremadament llargs no beneficiaven la imatge de la marca.

I menys per tres models dirigits a un target molt concret i que en cap cas no s'anaven a convertir en top vendes als seus mercats. Tanmateix, ara que ja ha passat un temps, sembla que els alemanys han rectificat i tornaran a tenir en el seu catalogo al seu petit i elèctric e-UP.

Volkswagen recupera l'elèctric urbà e-UP per al mercat alemany

Això sí, de moment, tan sols ho farà amb el seu model propi, el Volkswagen e-UP, i ho farà tan sols al mercat alemany. Els motius de la seva tornada no han estat especificats pel fabricant, però des de l'entorn de la marca apunten que, veient que el Dàcia Spring, l'elèctric low cost per excel·lència a Europa, guanya pes, Volkswagen no vol perdre terreny i que sigui Dàcia l'única que domini aquest mercat.

D'altra banda, des de la marca van assegurar llavors que, a diferència del que passa amb altres models, produir aquest tipus d'elèctrics urbans li costa molts diners a Volkswagen donades les seves característiques, pel que el marge de guany és mínim.

Això sí, tenint en compte que la venda d'aquest tipus d'elèctrics ajuda, i molt, a què el fabricant millor la mitjana d'emissions de CO2 de tota la seva gamma, a la marca estan disposats a 'perdre' diners amb la venda dels e-UP a costa de guanyar marge quant a les emissions.

De moment aquests e-UP es vendran de nou tan sols als concessionaris alemanys, però no es descarta que en un futur no molt llunyà aquests petits model elèctrics tornin al catàleg de la marca a Espanya.