Va sortir fa més de 60 anys de la fàbrica que el grup Volkswagen té encara avui a Hannover com una furgoneta normal, però un mecànic austríac de la marca, Kurt Kretzner, la va modificar l'any 1962 per poder circular a l'hivern per les nevades muntanyes austríaques on vivia. Amb unes erugues la va convertir en una furgoneta tot terreny i, amb el temps, va arribar a ser un mite: és l'Half Track Fox 01 i, encara que Volkswagen mai no la va fabricar, forma part de la seva història.

Volkswagen Half Track Fox 01
Volkswagen Half Track Fox 01

Restaurada per la marca

Sigui com fos, la furgoneta va acabar en un museu que Porsche té a Gmünd (Àustria) i Volkswagen Commercial Vehicles es va fer càrrec d'ella per restaurar-la. Avui, l'Half Track Fox 01 circula i demostra una vegada més que la T1 és una de les millors i més versàtils furgonetes que s'han fabricat. Volkswagen mai no va fabricar en sèrie aquella estranya furgoneta amb erugues, però ara sí que ha fet una mica més important: aconseguir que el somni d'un visionari no quedi en l'oblit.

Fracàs comercial

La idea de Kretzner va ser un fracàs comercial, com les de Preston Tucker als Estats Units, però aquesta circumstància no li resta un àpex de valor: per això Volkswagen l'ha restaurat. Kretzner només va fabricar dues unitats i, de la segona, poc se sap. Potser la seva velocitat màxima de 35 km/h ttuvo per veure en el fracàs comercial d'aquella aventura, però va servir per a una cosa|mica interessant: avui tenim un vehicle que no deixa indiferent i que es mou, d'allà el seu nom, a la mateixa velocitat que una guineu quan corre.