En Volkswagen són molt conscients que els temps canvien i, amb aquest canvi, arriben també novetats que s'acaben convertint en l'habitual. I un bon exemple d'això és la transmissió automàtica, un tipus de canvi cada vegada més popular a Espanya i a Europa.
El fet de què els cotxes elèctrics, híbrids endollables i híbrids autorecarregables, models cada vegada més venuts, tinguin aquest tipus de canvi així com el fet de què cada vegada més marques, sobretot les prèmium, estiguin apostant per aquest tipus de canvi és el que està provocant que cada vegada siguin menys els models de certes prestacions que es puguin configurar amb transmissió manual.
En aquest sentit va ser precisament fa poc quan un dels màxims responsables de BMW va assegurar que els models M amb canvi manual estan cada vegada més a prop de desaparèixer i que en breus tots els esportius de la marca comptaran|explicaran amb canvi automàtic. Una decisió que Volkswagen seguirà també amb un dels seus emblemes.
El Volkswagen Golf GTI s'acomiada del canvi manual
I és que la nova versió del Golf GTI arribarà únicament amb transmissió automàtica, una decisió lògica des del punt de vista empresarial ja que aquest tipus de canvis acaben sent més rendibles per a la marca però que, evidentment, no encaixa amb la voluntat dels més puristes, que saben que amb una transmissió manual es pot treure molt més partit al motor i tenir més control sobre ell.
Per sort, almenys per als amants de Volkswagen a Itàlia, la marca ja ha anunciat que llançarà una edició especial del nou Golf GTI anomenada MT Ultimate que arribarà amb el motor de gasolina de 245 cavalls de potència unit a una transmissió manual de 6 velocitats per un preu que superarà els 52.000 euros.
Tan sols es vendran 110 unitats d'aquesta edició especial, pel que no seria estrany que s'esgotessin ràpidament tenint en compte que el Golf GTI continua sent un dels compactes esportius més venuts a nivell mundial.
El que sembla evident és que, veient moltes de les decisions que estan prenent moltes marques sobre això i que l'entrada en joc dels motors elèctrics i híbrids ha arribat de la mà de l'adeu de la transmissió manual, aquest tipus de canvi està més que condemnat a dessemblar tard o d'hora, encara que cada vegada sembla que serà més primerenc que tard.