Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant que s'ha quedat a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium. D'aquesta forma, els seus models més senzills s'apropen molt quant a preu als models generalistes de marques com Seat, Skoda, Peugeot i companyia, mentre que els models més top no tenen res a envejar a models de marques com Audi, BMW i companyia.

 

El fet que tingui un ventall de cotxes i de qualitat tan ampli és el que provoca que sigui una de les marques més venudes a Europa i el que, alhora, li permet tenir models al seu catàleg que, per molt que no siguin precisament els més venuts a les carreteres del vell continent, li permeten arribar també a un tipus de conductor molt concret, que no és altre que el que busca un nivell de luxe molt Top però sense voler pagar certs sobre preus habituals a certes marques.

El Volkswagen Arteon R, una berlina esportiva molt top

Un bon exemple d'això és un model que, si bé és cert que té una quota de mercat molt limitada a les carreteres europees, és una opció perfecta per a aquells que volen continuar apostant per una carrosseria clàssica com és el de les berlines esportives i, alhora, fer-ho amb un nivell de qualitat i de luxe molt superior al de les berlines esportives generalista.

 

Aquest model no és cap altre que l'Arteon, en concret en la versió més esportiva anomenada R. Més enllà que aquesta versió compti amb el seu particular llenguatge de disseny el color de les modificacions en la part estètica, un dels grans arguments de venda d'aquesta guerrera esportiva del seu motor, una mecànica 2.0 TSI de gasolina de ni més ni menys que 340 cavalls de potència associat a evidentment és una transmissió DSG de set velocitats, un dels millors canvis automàtics actualment al mercat, i a més a una tracció a les quatre rodes, pel que passa per ser una de les berlines esportives més interessants quant a prestacions.

Això sí, el fet que sigui un model ja per si mateix bastant car, sumar-lo a això que som davant d'una versió més esportiva de totes acaba derivant que tingui un preu de partida que superi els 75.000 €, un preu que evidentment el deixa molt lluny del pressupost de la immensa majoria d'espanyols, encara que això no significa que no sigui una opció realment gaire atractiva.