El gran obstacle dels cotxes elèctrics al nostre país no ha estat mai la falta d'interès, sinó el preu. Els models han ofert avantatges clars en consum i etiqueta ambiental, però quedaven fora de l'abast de moltes butxaques. Ara, Volkswagen ha decidit canviar les regles del joc amb un nou projecte que promet ser un punt d'inflexió: el Volkswagen ID.Cross.
Volkswagen apunta a una xifra de partida d'uns 27.000 euros abans d'ajuts i descomptes. Això el situaria clarament per sota de molts dels seus rivals directes i obriria la porta a compradors que fins ara veien impossible accedir a un elèctric nou. No serà un cotxe low cost, però sí un model que trenca la barrera dels preus inflats.
Així és el nou Volkswagen ID.Cross
Aquest model serà el germà SUV del ja conegut ID.Polo i es posicionarà com a alternativa elèctrica del popular T-Cross. Es fabricarà a Espanya, en la planta de Navarra, el que a més assegura un impacte positiu en la indústria local. I el més interessant: arribarà al mercat amb un preu molt més competitiu que la majoria dels elèctrics actuals.
El Volkswagen ID.Cross se situa en el segment dels SUV urbans. Mesura 4,16 metres de llarg, 1,83 d'ample i 1,58 d'alt, amb una batalla de 2,6 metres. Unes proporcions equilibrades, ideals per a la ciutat però amb prou espai per a viatges familiars. La seva estètica és moderna i cridanera, amb fars LED molt fins, logos retroil·luminats, llantes de fins a 20 polzades i un darrere voluminós que reforça el seu caràcter.
L'únic low cost és el seu preu, la resta és molt prèmium
Per dins, la marca aposta per un equipament tecnològic de primer nivell. La versió final comptarà amb una pantalla central de 13 polzades i un quadre digital d'11 polzades, ambdós pensats per oferir una experiència intuïtiva. Mantindrà a més comandaments físics en volant, tablier i alçavidres, una cosa que molts conductors continuen valorant. El maleter també és un punt fort: 450 litres de capacitat, amb doble fons, i un petit maleter davanter de 25 litres que afegeix versatilitat.
En l'apartat mecànic, el concept ja avança una potència de 211 CV i una autonomia de fins a 420 quilòmetres. Són xifres molt competitives per a un cotxe de la seva mida. Encara que la marca encara no ha confirmat la potència de càrrega definitiva, tot apunta que acceptarà fins a 130 kW en corrent continu, la qual cosa permetrà recarregar ràpid en viatges llargs. La marca ha confirmat que la versió de producció veurà la llum a l'estiu del proper any.