És més que cert que segurament models com el Golf, el Polo, el Tiguan o el Passat són models que en les últimes dècades han tingut molt més protagonisme que altres opcions de tot el catàleg de la marca alemanya quant a vendes a Europa.

Tanmateix, com passa amb aquests models, que no deixen de ser autèntiques referències en els seus respectius segments, en el segment de les furgonetes, ja siguin de passatgers com comercials, la Transporter pot presumir de ser tota una referència i una institució al mercat, un model que porta moltes dècades sent una de les més venudes entre altres coses perquè, com passa amb la resta de models de la marca alemanya, pot presumir de tenir una molt bona relació entre la qualitat i el preu.

 

El problema en el seu cas és que, almenys a diferència de bona part de la resta de models del catàleg de Volkswagen, la Transporter i les seves diferents variants tenen els dies comptats. Si bé és cert que la marca encara fabricarà durant un temps aquests models, tot apunta que, amb l'evident intenció de donar pas als models elèctrics, les Transporter amb motors de combustió desapareixeran més aviat que tard.

La Volkswagen Transporter desapareixerà per donar protagonisme a l'ID. Buzz Cargo

Més, tret que els plans dins de la marca Alemanya canviïn de nou, serà l'estiu de 2024 quan les últimes unitats d'aquest model sortiran de les fàbriques de Hannover.

"Hi ha hagut molt interès en una furgoneta espaiosa com la Transporter. Hem optat per eliminar l'opció de demanar cotxes nous a fàbrica, per atendre els clients que ja tenen un cotxe demanat. Tant els importadors com els concessionaris tenen Transporter en estoc, pel que encara serà possible aconseguir cotxes amb lliurament ràpid", ha apuntat sobre això Lars Joakim Hansenn, el responsable de comunicació de l'importador de Volkswagen a Noruega.

 

La idea de la marca no és cap altra que el de, amb l'adeu d'aquestes versions de combustió, que gairebé totes les vendes se centrin en la nova ID. Buzz, tant en la seva versió de passatgers, especialment en la seva versió Cargo, la versió destinat a transport de mercaderies.

No seria estrany llavors que, sent com és una referència dins del seu segment, els transports actuals acabin sent model és molt buscats al mercat de segona mà, entre altres coses perquè pot presumir de ser una furgoneta amb molt pes dins del seu segment, encara que en Volkswagen tenen molt clar que ja ha arribat el moment de desfer-se d'ella.