Fa tot just uns anys, en mercats tan potents com l'europeu i el nord-americà, era molt habitual que les marques que van regnar en ells fossin marques europees, americanes o asiàtiques, concretament japoneses o coreanes.

Tanmateix, l'entrada en joc de l'electrificació i dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics ha obert la porta a què altres marques asiàtiques veure en aquest tipus de mercats opcions molt importants per ampliar les seves vendes a nivell mundial.

Són moltes les marques que arriben des de la Xina a mercats com el d'Europa i els Estats Units disposades, amb una sèrie de models molt ben equipats de sèrie, amb motors molt atractius, un disseny també molt atractiu i, sobretot, preus per sota de la mitja, a convertir-se en marques de referència en aquest tipus de mercats tan competits.

 

Però ull perquè, tal com hem pogut veure recentment al saló de Los Angeles de 2022, també són marques vietnamites com VinFast les que estan disposades a deixar empremta, en aquest cas almenys de moment tan sols al mercat nord-americà.

VinFast té dos models que apunten a guanyar quota de mercat als Estats Units

Si bé és cert que el VF6 i el VF7 ja havien estat presentats anteriorment en un altre saló, la seva presència al saló de Los Angeles, Califòrnia, no fet una altra cosa que confirmar el que era un secret a veus: que la marca vietnamita s'hi ha proposada ser important a les carreteres americanes.

Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte la tendència actual d'aquest tipus de marques en desembarcar en mercats com els Estats Units i Europa, VinFast ha optat per fer del VF6 i el VF7 dos models 100 × 100 elèctrics que es queden, per mida per sota del VF8 i el VF9.

 

La idea del fabricant és, almenys de moment, veure quina rebuda té aquests dos models al mercat americà per a, si es donen les condicions per a això, poder també llançar-los a Europa. Dos models que, tal com podem veure en les imatges, poden presumir de tenir un disseny futurista, com sol ser habitual en aquest tipus de marques, una relació qualitat preu més que atractiva.

Amb una àmplia gamma de motors 100 × 100 d'elèctrics i un equipament de sèrie més que notable, és precisament la bona relació qualitat preu d'aquests models els que provoca que cada vegada siguin més els que, en mercats com Amèrica i Europa, vegin aquest tipus de marques amb opcions més fiables.

D'altra banda, tenint en compte que tant el VF6 com el VF7 són dos models que encaixen amb la carrosseria de moda a nivell mundial, els SUV i els Crossover, no seria estrany que, si bé és cert que serà difícil arribar a tenir una quota de mercat igual a d'algunes marques americanes als Estats Units, sí que podria ser un mercat interessant per a ells.