És de sobres conegut que l'arribada del cotxe elèctric està provocant tota mena de reaccions en la indústria. Com sol passar cada vegada que arriba una nova tecnologia a un mercat molt assentat i molt clàssic, les reaccions a aquesta nova arribada ja aquesta nova tecnologia són molt diferents.

D'una banda, són molts els que no han tingut cap tipus de problema en fer el pas i passar-se a un cotxe 100 × 100 elèctric mentre que, per un altre, continuen sent molts els que, per molt que algun dia sàpiguen que han de fer el pas definitiu, de moment prefereixen continuar apostant per motors de combustió o per motors híbrids.

Les xifres de vendes dels elèctrics, especialment als països del sud d'Europa com és el cas d'Espanya, no és que siguin precisament bones. De fet, la quota de mercat que tenen els elèctrics al nostre país ronda entre un 5 i un 6 %, la quota realment és baixa comparada amb què tenen els motors de gasolina, els híbrids i fins i tot els dièsel, un tipus de mecànica cada vegada més condemnada.

Els viatges en un cotxe elèctric continuen sent viatges de cert risc

Són molts els motius pels quals els elèctrics l'acaben de triomfar a Espanya. Entre ells el fet que, per exemple, siguin opcions molt més cares que les seves accions equivalents amb motors de combustió.

A més, es pot tenir en compte que, per a realment treure-li'n partit a la inversió que implica comprar un cotxe elèctric, és necessari tenir un punt de càrrega o bé a casa o bé en un punt molt proper i que sapiguem que sempre serà accessible, una cosa que no sempre és fàcil. S'hi ha de sumar també el fet de què, a diferència del que passa a l'hora d'omplir un dipòsit de gasolina o de dièsel, carregar al 100 × 100 la bateria d'un cotxe elèctric no és que sigui qüestió d'uns minuts.

 

És un dels principals arguments en contra de fer-se amb un cotxe elèctric és que, almenys a Espanya, la infraestructura de carregadors no està el mateix nivell que en altres països, especialment els del nord d'Europa.

Això sí, es pot destacar també que fins i tot en un mercat com el dels Estats Units en el qual els elèctrics estan molt més implantats, són molts els usuaris d'elèctrics que estan tenint problemes a l'hora de carregar els seus cotxes en les dues viatges. Així ho demostra un estudi de la consultora JD Power, que assegura que un de cada cinc usuaris d'elèctrics sol tenir problemes a l'hora de carregar el seu cotxe, ja sigui perquè el carregador no funciona o perquè la cua per carregar el seu cotxe és tan llarga que no li surt a compte esperar.