Per molt que el Cupra Formentor s'hagi convertit en el millor aliat de la marca per augmentar la seva quota de mercat tant a Espanya com en la resta de mercats potents europeus, sobretot a Alemanya, el seu mercat principal, el Born pot presumir de ser un model molt reeixit entre dos d'elèctrics a Europa.

I és que, com ocorre amb la resta de models de la marca esportiva, el fet que aquest compacte elèctric pugui presumir de tenir un disseny molt més agressiu que el seu equivalent al catàleg de Volkswagen, el ID.3, el converteixen en una opció molt temptadora per a aquells que busquen un model clarament diferenciat de la resta.

 

Tanmateix, almenys fins ara, aquest born es diferenciava de la resta de models elèctrics en l'apartat esportiu tan sols per la seva estètica. Però l'arribada d'una nova versió esportiva el converteix en una opció realment molt atractiva, entre altres coses perquè Cupra ha decidit posar al mercat una versió que compta amb fins a 326 cavalls de potència.

El Cupra Born més esportiu compta amb més de 300 cavalls de potència

Sota el nom de Born VZ, aquest model compta amb un motor que lliura 240 kW (326 CV) i 545 Nm de parell màxim i que és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en 5,7 segons i assolir una velocitat màxima de 200 km/h, sent així un d'aquests contactes elèctrics que tant agraden entre els amants dels esportius que sí que han decidit fer el pas als models elèctrics. I és que la marca assegura que s'ha millorat el comportament dinàmic gràcies a un nova geometria de la suspensió, a una direcció més esportiva i un nou sistema de frenada.

 

Per molt que la marca no hagi dubtat a compartir les característiques tècniques d'aquest model amb aquest nou motor, no se sap encara quina autonomia tindrà, encara que es pot tenir en compte que el Born que arriba amb la bateria de 77 kW hora pot presumir de tenir gairebé 550 km d'autonomia. No seria estrany, entre altres coses perquè és habitual en les versions esportives dels elèctrics, que aquesta versió perdi autonomia respecte a d'altres.

Tampoc no se sap quin preu tindrà aquesta versió, però tenint en compte que el que era fins ara el Born més esportiu de tots tenia un preu que superava els 42.000 €, és més que evident que aquesta nova versió VZ serà més cara. Quan es conegui el preu serà el moment de saber si realment val la pena o no era per aquesta versió tan esportiva del compacte elèctric de Cupra, però de moment la informació que arriba és més que il·lusionant.