El més habitual quan un mes finalitza és que les marques que han aconseguit bones xifres de vendes presumeixin evidentment d'això. Seat pot fer-ho ara amb alguns dels seus models, encara que el que es porta la palma, entre després de coses perquè ha aconseguit acabar l'any sent el cotxe més venut a Espanya, és el Seat Arona.

També el León pot presumir de ser al top 10 de models més reeixits a Espanya, amb Ibiza i l'Ateca també molt ben ubicats en la llista general de l'any passat, els dos dins del top 20.

Això sí, no tots els models de Seat tenen el mateix èxit. De fet, com passa en la resta de marques, una vegada ens allunyem del segment dels SUV i el dels utilitaris i compactes, el desert no és que sigui precisament petit, especialment entre els conductors particulars (els models comercials juguen en una altra lliga).

I allà són diversos els models de Seat que, malgrat estar encara al seu catàleg, no és que puguin presumir precisament de bones xifres. Més aviat al contrari. De fet, un d'ells, un model, que molts se segueixen preguntant perquè Seat ben plantada encara per ell té el dubtós honor d'aparèixer en la llista dels 10 models menys venuts a Espanya el mes de desembre passat.

El Seat que apareix, com és habitual, entre els 10 models amb menys vendes a Espanya

Un top 10 en el que s'han quedat fora per raons òbvies models com els elèctrics o els de luxe, que juguen també una altra lliga. Una llista en la que sí que apareixen models que en altres temps van ser molt importants per a les seves respectives marques. En el cas de Seat, el dubtós honor recau en les mans del Seat Alhambra, que el mes passat tan sols va aconseguir 39 matriculacions a tot Espanya.

Una xifra molt baixa que, ull, és molt més alta que la de models com el Ford Galaxy, que ha aconseguit tan sols 5 vendes o, el SsangYong Korando, que va aconseguir l'últim mes d'any, un mes que històricament sempre s'ha caracteritzat per bones ofertes, una única venda.

És evident, i les xifres de vendes del Seat Alhambra són una molt bona prova d'això, que els monovolums estan més que sentenciats davant de l'auge dels SUV, carrosseries que ja la immensa majoria de famílies anteposen als familiars clàssics.

Així, no seria estrany que en qualsevol moment Seat anunciés de forma oficial que es carrega definitivament a aquest Alhambra que va tenir molt pes en el passat però que ara és més aviat una càrrega molt negativa per al fabricant espanyol.