No és que sigui precisament un secret que Seat està en el punt de mira. La marca espanyola no passa pel seu millor moment i en el Grup Volkswagen, el grup a què pertany Seat, ho saben molt bé.

Un grup en el qual es prioritza per damunt de tot la viabilitat dels projectes i el bon resultat de les vendes. Per això el fet que Seat sigui l'única firma del grup que porti dos anys consecutius amb pèrdues no la deixa precisament en una gaire bona posició.

Que marques com Volkswagen, Skoda, Cupra, Audi o Porsche, cada una d'elles dirigida a un públic diferent i amb beneficis per tant diferents, hagin aconseguit beneficis i que Seat hagi tancat el 2020 i el 2021 en números vermells està obligant a la marca (per ordre de Volkswagen) a prendre certes decisions.

Decisions que no fan cap altra cosa que evidenciar que el futur de la marca no pinta bé, i menys veient com Cupra, la seva marca esportiva, sí que els està donant moltes alegries als alemanys.

 

Entre les últimes decisions que s'han adoptat, segurament la més cridanera és la de no fer de Seat una marca que aposti per l'electrificació, i el Born, un model que al seu dia es va idear per al catàleg de Seat però que ha acabat en el de Cupra, és un bon exemple d'això.

El futur del Seat Tarraco, que rebrà un rentat de cara en aquest 2022, és més que negre

Però més enllà dels elèctrics, són diversos els models de Seat que estan en el punt de mira. Entre ells el León i el Tarraco. Al primer Seat ja li ha tret els dos acabats d'accés a la gamma, buscant així mes beneficis amb les seves vendes, una decisió que falta veure si ha estat o no la correcta.

Respecte al segon, malgrat que en Seat ja han confirmat que en aquest 2022 la seva SUV de 7 places rebrà un rentat de cara, tot apunta que el Tarraco no tindrà hereu. Entre altres coses perquè, per molt que aquest model sigui icònic per ser el primer model d'aquestes característiques de la marca, les vendes no han estat les esperades.

 

Més enllà dels seus rivals d'altres marques, dins fins i tot del Grup Volkswagen són dos els models que sí que estan demostrant que han captivat als que busquen un SUV de 7 places, el Skoda Kodiaq i el Volkswagen Tiguan Allspace, amb xifres de vendes superiors en els dos casos, especialment en el model txec, que gairebé multiplica per cinc les que ha aconseguit el Tarraco.

Així, tot apunta que aquest model de Seat, que en Volkswagen ja no veien amb bons ulls abans fins i tot del seu llançament, no tindrà continuïtat més enllà de l'actualització que rebrà aquest any i que, en teoria, li hauria d'ajudar a almenys rentar una mica la seva imatge. Un model que va arribar el 2018 i que  4 anys més tard sembla que està ja més que condemnat.