I alguna cosa ha caracteritzat històricament a Mercedes, més enllà de llançar sempre al mercat models amb una qualitat molt superior a la resta i amb un estatus dins del mercat que ens posiciona un esglaó per sobre de la gran majoria els seus rivals directes, busca sempre ser una marca molt potent en gairebé tots els segments.

De fet, com passa amb BMW i Audi, són molt pocs els segments dels quals Mercedes no és present. El fet que els seus models siguin molt més cars que la resta i, per tant, que la marca alemanya pugui presumir de tenir un marge de beneficis més important que, per exemple, la immensa majoria de marques generalistes, això els permet poder ser presents en segments que no compten amb una gaire bona quota de mercat sense que això afecti els seus guanys a nivell general.

 

En aquest sentit, es pot destacar una de les últimes informacions que arriben des d'Alemanya. Informacions que apunten que, més enllà que ja se sap que el Mercedes està treballant en la nova generació de la Classe G, un dels tot terrenys vas a emblemàtics del mercat, la marca germànica té al cap també llançar una versió reduïda d'aquest nou Classe G, un 'mini' tot terreny.

Mercedes vol plantar cara al Ford Bronco

Va ser fa ja uns dies quan es va saber que General Motors havia descartat la possibilitat de llançar al mercat un nou model, un model que rivalitzés amb el Ford Bronco. Per destacar que el blanc s'ha convertit en una de les sensacions al mercat nord-americà en els últims temps i que, tenint en compte que va acabar arribant a Europa i és probable que es converteixi en un dels models més d'èxit dins del seu segment, en Mercedes no seguiran els passos de General motos, més aviat el contrari.

És que la idea de la marca de l'estrella de plata passa per llançar un rival del model americà, una espècie de Classe G amb una mida més reduïda que, malgrat que encara no s'ha especificat res d'aquest projecte per part del fabricant, ja se sap que fins i tot podria comptar amb una versió 100 × 100 elèctrica.

 

Tenint en compte a més que aquest model no arribarà fins a 2026, no seria estrany que, com ha passat altres ocasions, aquest projecte tingués algun canvi, fins i tot que, com passa amb el nou Classe G, Mercedes optarà per llançar una versió tan sols 100 × 100 elèctrica, encara que en aquest cas no es convertiria en un rival directe del Ford Bronco, que és precisament l'objectiu dels alemanys. Veient el concept car Mercedes Ener-G-Force que la marca va llançar el 2012, molts somien amb què aquest nou 'baby' Classe G adopti el mateix llenguatge de disseny.