A diferència del que passava fa ja molts anys, quan la immensa majoria dels fabricants tenien els seus propis plans, avui dia el fet que formin part de grans corporacions no fa cap altra cosa que acabar provocant que gairebé totes les marques que formen part d'un gegant a dolç automòbil tinguin plans molt similars.

I això és precisament el que està passant a Stellantis, un gegant en qui hi ha incloses marques com Opel, Peugeot o Citroën, entre altres. És més que evident que, amb la intenció de no perdre tampoc l'essència dels fabricants, cada una d'aquestes marques continuen apostant per diferències la resta és el que es refereix als seus dissenys, apostant per llenguatges propis de disseny i també per polítiques pròpies referent a fixació de preus i posicionament de mercat.

 

Tanmateix, tan sols fa falta veure algunes de les novetats de Peugeot i Citroën i, sobretot, una de les novetats més esperades de Opel, per adonar-se que al final aquestes tres marques, com passa també en altres grups com és el cas del grup Volkswagen, caminen pel mateix camí.

L'Opel Insígnia seguirà els passos del Peugeot 408

I és que no ha estat cap altre que Avarvarii el que ha publicat recentment a les seves xarxes socials un disseny que anticipa la nova generació del Opel Insígnia, una de les berlines més ben valorades de la marca alemanya que ja ha desaparegut del mercat.

Tan sols fa falta fer un cop d'ull ràpid a aquest nou disseny per adonar-se'n de què Opel no tan sols optat per deixar de banda la carrosseria habitual de les berlines, sinó que la marca alemanya no ha fet cap altra cosa que reinterpretar el disseny del Peugeot 408, un model amb el que compartirà plataforma i que és una de les principals novetats de la marca i que per a molts es convertirà en un referent d'aquí a molts anys a Europa.

 

Com passa també en el cas del Citroën C5 X, aquest tipus de models estan obrint la porta a una nova carrosseria, una carrosseria que es queda a mig camí entre la una berlina i un SUV, el que molts ja denominen un SUL, i que a Stellantis apunten que pot ser determinant a les carreteres europees de cara a un futur, entre altres coses perquè aerodinàmicament pot ser molt més funcional també amb motors elèctrics, on aquest factor és molt més determinant que en el dels cotxes amb motors de combustió.