Si bé és cert que sempre han estat molts els conductors que han decidit prendre alguna cosa una sèrie de mesures per acabar reduint el consum dels seus cotxes, també ho és que en els últims temps, arran de l'escalada de preus tant de la gasolina com del dièsel, cada vegada són més els conductors que estar molt atents a quines mesures pot prendre per acabar fent de la seva conducció una conducció més eficient, entre altres coses perquè acaba afectant també la seva butxaca.

Aquest sentit, diversos organismes com la DGT, entre altres, han publicat en els últims temps alguns consells que ajuden a reduir el consum del cotxe, entre altres petites accions tan senzilles com apagar el motor si sabem que estarem aturats més d'un minut, portar els pneumàtics a una pressió correcta perquè això ajudi a què el cotxe tingui menys resistència, evitar grans acceleraments aniran dues frenades que no fan cap altra cosa que augmentar el consum així com intentar portar sempre una velocitat constant quan sigui possible.

Conduir amb marxes altes a poca velocitat pot acabar sent perjudicial per al motor

Això sí, si bé és cert que hi va haver un temps en què dins d'aquest tipus de consells era també el d'intentar revolucionar el mínim el motor i conduir sempre amb la marxa més alta possible, d'algun temps ençà aquest consell està deixant de donar-se, entre altres coses perquè a la llarga pot acabar sent perjudicial per al motor.

Si bé és cert que és important intentar evitar donar acceleraments molt bruscos, que el cotxe circuli a un nivell de revolucions òptim i, sobretot, en una marxa que no obligui al motor fer un cert sobreesforç acaba sent millor per a la mecànica. Si per exemple anem a una velocitat molt baixa i encarem una costa anant en quarta marxa, consum que haurem estalviat desapareixerà quan hàgim de baixar com a mínim tercera o fins i tot segona i fer un fort accelerament perquè el cotxe agafi impuls, entre altres exemples.

 

El fet que el cotxe necessiti 'empènyer' des de baixes revolucions obliga al motor fer un sobreesforç pot acabar derivant en problemes mecànics que, a la llarga, acabaran suposant un cost molt més elevat que el que es pressuposa que tenim quant al consum duent a terme aquest tipus de conducció.

D'altra banda, es pot destacar que, circulant a velocitats baixes amb marxes altes, el cotxe té molta menys capacitat de reacció, per la qual cosa també entra en joc tot el que es refereix a la seguretat en cas que necessitem un extra de potència en algun moment per realitzar alguna maniobra d'esquiva o evasió.