El vigent Citroën C5 Aircross (la nova generació ja s'ha presentat però encara no està a la venda) en la seva versió dièsel automàtica i acabat Plus es consolida com una de les alternatives més racionals davant el Kia Sportage dins del segment SUV compacte. El seu plantejament posa el focus en dues qualitats molt valorades en aquest tipus de vehicles: una gran capacitat de càrrega i un consum de combustible notablement contingut.
Amb un maleter que assoleix els 720 litres gràcies al banquet posterior lliscant, el model francès supera àmpliament el Sportage en volum útil, un avantatge que es tradueix en més versatilitat per als qui prioritzen l'espai. Aquesta configuració permet a més conservar un mínim de 580 litres amb els seients en posició estàndard, la qual cosa el situa entre els líders de la seva classe quant a capacitat de càrrega.
El motor 1.5 BlueHDi de 130 CV, associat a una caixa automàtica de vuit velocitats, homologa un consum combinat de només 5,5 l/100 km, una xifra difícil d'igualar fins i tot per alguns híbrids no endollables. Aquesta eficiència, unida a un parell màxim de 300 Nm, permet al C5 Aircross oferir una resposta suficient en ús quotidià sense penalitzar l'economia d'ús. Accelera de 0 a 100 km/h en 10,6 segons i assoleix una velocitat màxima de 189 km/h.
Espai, eficiència i descompte: la combinació guanyadora
Es pot destacar que aquesta versió es comercialitza amb un preu oficial de 39.065 euros, encara que actualment s'ofereix amb un descompte de gairebé 4.700 euros, situant el seu cost final entorn dels 34.400 euros. Aquesta reducció el converteix en una opció especialment competitiva dins de la seva categoria, considerant a més el nivell d'equipament inclòs de sèrie.
L'acabat Plus incorpora elements com llantes de 18 polzades, fars LED, climatitzador bizona, pantalla tàctil de 10 polzades compatible amb Android Auto i Apple CarPlay, càmera posterior i sensors d'aparcament. Crida especialment l'atenció la presència del sistema de suspensió amb límits hidràulics progressius, una solució tècnica orientada al confort de marxa que distingeix el C5 Aircross de molts dels seus rivals.
El disseny interior també prioritza el confort, amb seients Advanced Comfort que utilitzen escuma viscoelàstica i una disposició enfocada a l'aïllament acústic i la suavitat de rodolament. Tot això s'integra a un habitacle ampli, amb bona habitabilitat per a passatgers en ambdues files i múltiples solucions pràctiques.
En conjunt, el Citroën C5 Aircross es desmarca com una alternativa sòlida al Kia Sportage. No només destaca per oferir un maleter superior i un consum de combustible molt baix, sinó que també combina equipament complet, confort avançat i un preu competitiu després d'aplicar el descompte vigent. Un equilibri difícil de trobar en l'actual panorama SUV compacte.