Com bé saben a totes i cada una de les marques potents al nostre país, el rènting s'està convertint en un servei cada vegada més demandat en les nostres carreteres. I és que, si bé és cert que el rènting passa per ser una quota mensual, com pot ser també el del finançament, la part positiva en aquest cas és que dins de la quota de rènting estan inclosos en la immensa majoria dels casos l'assegurança, el manteniment, la gestió de multes i l'ITV, entre altres coses.

Es pot tenir en compte, això sí que el rènting no va destinat aquells conductors que solen apostar per comprar un cotxe amb la intenció que els duri molts anys, sinó més aviat entre aquells conductors que busquen poder canviar de cotxe cada pocs anys.

Tenint en compte els canvis que s'han produït en la indústria en els últims temps en què es produirà en els propers anys, no és casualitat que cada vegada sigui més els conductors que es decideixin abans per un rènting que per una compra tradicional, entre altres coses perquè poden anar canviant de cotxe i de tipus de motor cada pocs anys i adaptar-se a les circumstàncies de cada moment.

Les quatre claus a l'hora d'escollir una bona oferta de rènting

Això sí, com passa amb tants altres productes, el fet de què el rènting aquest cada vegada de moda està provocant que cada vegada sigui més les ofertes interessants en aquest sentit. Tanmateix, es pot tenir en compte que s'ha de fer una anàlisi prèvia a la situació abans de poder escollir una oferta o una altra, entre altres coses perquè depenent de la durabilitat del contracte o dels quilòmetres a realitzar l'oferta pot ser molt millor.

 

La clau principal en aquest sentit passa precisament pels quilòmetres que es vagin a realitzar. Com és lògic, les millors ofertes en aquest sentit arriben associades als contractes que exigeixen no passar de 10.000 km a l'any, és a dir, ofertes pensades per a aquells conductors que es mouran gairebé exclusivament per entorns urbans interurbans i realitzaran alguna escapada, no pensada per a aquells conductors que utilitzaran el cotxe de forma molt habitual per realitzar llargs recorreguts. Com menys quilòmetres a l'any fem, més barata acabarà sent la quota mensual.

No passa el mateix amb la durabilitat del contracte, sinó més aviat el contrari. Aquí el que realment interessa si el que es busca realment és una quota baixa és buscar un contracte de com mínim quatre anys ja que, si som per contractes d'1,2 o 3 anys, la quota mensual serà molt més alta.

Un altre aspecte també important és estar obert a diferents possibilitats referent als models ja que tampoc no és que sigui precisament molt fàcil trobar una bona oferta de rènting per a un model concret i amb una especificació concreta. Estar obert a altres possibilitats d'aquí a un segment pot acabar derivant en una oferta molt més interessant.