Les marques prèmium com Mercedes, Audi o BMW van entendre fa ja molts anys que el futur passa pels elèctrics. Una visió que avui dia és ja compartida per tots els fabricants, des dels low cost com Dacia fins a fins i tot els més luxosos i prèmium com és Porsche.

De fet, la marca alemanya va deixar molt clar fa poc que un dels seus propòsits és, ull, que el vuitanta per cent dels seus models siguin cent per cent elèctrics el 2030. Una proposta molt ambiciosa que no fa cap altra cosa que evidenciar que l'electrificació no és una moda, sinó que ha arribat per quedar-se.

Les normatives anticontaminació i de regulació d'emissions impulsades pels diferents governs a Europa estan marcant el camí en aquest sentit tots els fabricants d'automòbils.

En el cas de Porsche, no tardarem gaire a veure un dels nous models electrificats que està cridat a ser una de les seves millors cartes per als propers anys: el nou Macan cent per cent elèctric.

El nou Porsche Macan serà cent per cent elèctric i amb una estètica diferenciada

Un Macan que ja està en la fase de desenvolupament i que, tret que l'actual crisi de subministraments ho impedeixi, hauria d'arribar al mercat el 2023. De fet, el mes de maig passat la marca ja va filtrar unes imatges de les proves d'aquest model.

Imatges en les quals, com sol ser habitual, les dues unitats no es van deixar veure del tot en conte a disseny. De fet, des de Porsche ja van assegurar que es tractaven més d'unes proves de conducció i rendiment que una altra cosa.

Però, com sol ser també habitual sempre que un nou model està a prop d'arribar, els renders ja circulen per la xarxa. I allà Avarvarii, un dels dissenyadors amb més pes en aquest disseny, ja ha publicat a les seves xarxes socials una primera imatge del possible futur Macan.

Una imatge en la qual es poden apreciar els canvis que Porsche prepara per a aquest model, amb un nou frontal amb molta personalitat i més afilat així com una pronunciada caiguda en la seva part posterior.

En l'apartat mecànic, Porsche s'està guardant molt bé les seves cartes i, de moment, l'únic que ha assegurat en aquest sentit és que aquest nou Macan tindrà una autonomia superior a la de l'actual Taycan, que s'acosta als 480 quilòmetres. La intenció de Porsche és la d'aconseguir una xifra que s'apropi més als 600 quilòmetres.

De moment, això sí, tan sols es pot esperar que el fabricant continuï treballant en un model que ja està donant de què parlar abans fins i tot de la seva presentació i que apunta a ser un dels Porsche més demandats en els propers anys.