Volkswagen, com bé fan gust els que sempre han tingut a la marca alemanya com una de les seves referències, s'ha mostrat de forma habitual en els últims temps com una marca molt racional, un fabricant que sap molt bé quines decisions ha de prendre en cada moment per intentar que les seves vendes augmentin de forma notable.
En aquest sentit, tan sols fa falta veure la seva aposta pel segment dels SUV urbans, un dels segments que més s'ha encoratjat en els últims anys tant a Espanya com a Europa i que s'ha convertit, de fet, en el principal focus d'atenció de la immensa majoria de marques de les carreteres europees.
Es pot tenir en compte que Volkswagen ja tenia dues opcions en aquest segment, el Volkswagen T-Cross, un model que, per disseny i per mida estava potser més destinat a un públic jove, i el Volkswagen T-Roc, una mica més neutre i una mica més gran destinat a un públic que buscava alguna cosa més polivalent.
Tanmateix, la marca alemanya va decidir anar un pas més enllà i llançar un nou model a aquest segment, tenint el meu més ni menys que tres models d'aquestes característiques. Això sí, el nou model pot presumir de tenir un disseny potser molt més atractiu que els seus dos germans, entre altres coses perquè pot presumir de ser un SUV de mida urbana amb un disseny cupè: el Taigo.
El Volkswagen Taigo, un SUV que va guanyant pes a Espanya
Tan sols fa falta veure el disseny d'aquest model per adonar-se que, si bé és cert que els T-Roc i T-Cross segueixen i continuen sent models determinants a Espanya, la línia potser més esportiva del Taigo el converteix en una opció més atractiva.
Veient les xifres de vendes d'aquests tres models el primer mes de 2023, és evident que els SUV més veterans d'aquest segment de Volkswagen continuen sent la referència, amb més de 1.000 vendes en el cas del T-Roc i més de 700 en el cas del T-Cross. Això sí, el Taigo ha aconseguit més de 500, una xifra ja més que important.
Es pot tenir en compte que, si bé és cert que aquest model té un preu per sobre de la mitja del seu segment, com sol ser habitual en Volkswagen, el fet que tingui un preu de partida just per sobre de 25.000 € i que arribi molt ben dotat de sèrie amb aquest disseny potser més atractiu, el converteix en una opció molt interessant a Espanya.