Si bé és cert que el Toyota Yaris Cross és un dels últims models que ha posat a la venda a Espanya la marca japonesa, es pot destacar que s'ha convertit en tota una referència en el segment dels SUV urbans, el B-SUV, un segment que al seu torn s'ha convertit en un dels més importants a les carreteres espanyoles.

És més, cap destacar que aquest model va acabar sent ni més ni menys que el tercer Toyota més matriculat a Espanya en el passat 2023 tan sols superat pel Toyota Corolla, un compacte, i el C-HR, un B-SUV però de dimensions superiors.

Sent com és precisament un dels models de moda al nostre país, en Toyota no han dubtat a actualitzar-lo de cara a aquest 2024, amb una sèrie de novetats que, especialment en l'apartat mecànic, és molt probable que ajudar que les seves vendes siguin encara superiors i que, per tant, continuï sent un dels aspirants a regnar en el segment més competit a Espanya.

Toyota millora al seu Yaris Cross

I és que un dels inconvenients que molts veien d'aquest model és que, més enllà que tingui una habitabilitat i una capacitat de càrrega inferior a què tenen els models superiors, una cosa lògica tractant-se d'un model d'un segment pensada per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans interurbans, el seu motor de 116 cavalls de potència quedava en alguns casos massa curt.

 

És per això que el fabricant japonès ha decidit ampliar l'oferta mecànica d'aquest model amb la introducció d'un nou motor, també híbrid auto recarregable, però en aquest cas de 130 cavalls de potència, que al seu torn augmenta també el parell respecte al de 116 cavalls, sent així una mecànica millor en tots els sentits i també més favorable perquè aquest model pugui circular amb més facilitat per autovies i autopistes altes velocitats.

Es pot tenir en compte que, això sí, almenys de moment aquesta nova motorització no estarà disponible amb l'acabat d'accés, per la qual cosa per poder tenir el nou Yaris Cross 130H haurem d'optar per l'acabat Style, amb un preu superior als 31.000 euros, o bé optar pels acabats superiors, GR Sport, per sobre dels 32.000 €, o l'edició de llançament Premiere Edition, per més de 35.000 €.

D'aquesta forma, Toyota ha decidit que en la cavat més senzill tan sols es pugui configurar amb el motor més bàsic, amb un preu en el seu cas de partida de menys de 30.000 euros.