El Toyota Yaris Cross pot presumir d'haver estat una de les millors decisions que ha pres la marca japonesa en els últims temps. Per molt que el fabricant ja tingués un B-SUV molt reeixit a Espanya i a Europa, el C-HR, llançar un model una mica més modest i, sobretot, amb un disseny molt més neutre i menys agressiu a convertit a aquest Yaris Cross en una de les opcions no tan sols més venudes de Toyota a Espanya, sinó en un dels models més d'èxit en general al nostre mercat.
I és que un dels grans arguments de vendes d'aquest Yaris Cross és que compta amb un motor híbrid auto recarregable, una mecànica perfecta per a aquest tipus de models pensats per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans aconseguint consums molt baixos però que, al seu torn, li permet afrontar viatges en autopista i autovia a altes velocitats sense problema encara que no siguin el seu millor terreny de joc.
El fet que aquest tipus de motor li permet tenir un consum molt més baix que el dels seus rivals de combustió, que arribi a més associat a una transmissió automàtica i que compta de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT són tres dels seus millors arguments.
El problema que Toyota no ha solucionat amb el nou Yaris Cross
Això sí, en Toyota han decidit escoltar a alguns dels seus clients que reclamaven una versió més potent d'aquest model i han optat per ampliar la seva gamma mecànica, de tal manera que aquest model compta ara amb el motor de 116 cavalls de potència, el més senzill, i amb un de més potent, de 130 cavalls de potència.
Aquesta nova versió està pensada per a aquells que, si bé no necessiten més potència en ciutat, sí que volen tenir més resposta a altes velocitats. El problema en aquest cas és que, com ocorre en tants altres models de la marca japonesa, el motor segueix estand vinculat a un canvi automàtic tipus CVT, un canvi particular.
I és que, com bé saben els que tenen un cotxe amb aquest tipus de canvi, el problema en aquest cas és que el soroll que emet el motor quan s'accelera al màxim en situacions com la d'un avançament o una incorporació a una via d'alta velocitat, és molt evident i, sobretot, no va acompanyat d'una acceleració conforme amb el soroll que s'escolta dins de l'habitacle.
És cert que són situacions molt puntuals i que, a un ritme normal, la insonorització d'aquest Yaris Cross, com de la resta de models de Toyota, és més que bona, però aquest 'però' amb el canvi CVT és alguna cosa a tenir en compte, sobretot per a aquells que mai no l'han experimentat.