Toyota és, des de fa ja un temps, la marca líder al nostre país. I ho és gràcies a diversos factors, entre ells el fet que és un fabricant que, al contrari del que passa amb marques com MG, Dacia o Fiat, no basa el seu èxit en un o dos models, sinó que els japonesos poden presumir de tenir diversos models entre els més venuts de les seves respectives categories.
D'altra banda, és més que indubtable que un dels principals motius pels quals Toyota triomfa a Espanya és perquè fa anys que la marca aposta pel motors híbrids, en el seu cas motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que està tornant cada vegada més popular a les nostres carreteres.
Tanmateix, el curiós en aquest cas és que, tenint en compte que aquest tipus de motors acaba oferint les seves millors prestacions en un entorn urbà on el consum és molt baix, la marca japonesa ha optat per no fer del seu model més urbà, l'Aygo X Cros, un model híbrid.
L'objectiu de la marca amb aquest model i amb la decisió de no fer de l'Aygo un HEV és segurament no robar-li vendes al Yaris, que sí que triomfa, i de quina manera, amb el seu motor híbrid. És més, no són pocs els que apunten que l'objectiu real de la marca japonesa amb aquest urbà és robar-li vendes a Kia i Fiat amb els seus Picanto i 500 respectivament.
El Toyota Aygo X Cros, un urbà diferent a bon preu
El millor argument de venda d'aquest Toyota no és cap altre que el seu preu. I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla de totes té un preu que es queda just per sota dels 15.000 euros, situant-se així un petit esglaó per sobre dels Fiat 500 i Kia Picanto.
Amb una mecànica de gasolina de sèrie de tot just 72 cavalls de potència unida a una transmissió manual, aquest model no està pensat precisament per a llargs viatges en autopista, sinó per moure's amb facilitat i amb consums baixos en entorns urbans.
On es diferencia dels seus competidors és a la seva carrosseria, que l'apropa més als crossovers que als urbans tradicionals, així com un disseny, tant exterior com interior, també interessant i clarament diferenciat del Fiat i el Kia.