Toyota ha presentat una nova versió del RAV4 que apunta directament a l'esperit del llegendari Land Cruiser, però en un format més accessible, compacte i eficient. L'edició Woodland es perfila com un SUV híbrid amb capacitats reals fora de l'asfalt, que manlleva la filosofia aventurera del tot terreny clàssic de la marca i l'adapta a les necessitats d'un públic més ampli. Encara que més petit en mida i preu, el nou RAV4 Woodland no renuncia a una configuració robusta i a elements tècnics que reforcen la seva vocació off-road.

Exteriorment, el model es distingeix per una sèrie de modificacions específiques que reforcen tant la seva estètica com la seva funcionalitat. La graella rep un tractament més agressiu, amb protecció addicional, mentre que se sumen llums auxiliars LED i una lleugera elevació de l'alçària lliure al terra, uns cinc mil·límetres per sobre de les versions convencionals. Les llantes de 18 polzades en acabat bronze i els pneumàtics tot terreny completen un conjunt que deixa clar el seu enfocament aventurer. També incorpora barres de sostre reforçades i una contraporta posterior amb presa de connexió d'1,25 polzades, preparada per allotjar accessoris addicionals.

 

El destacable en aquest cas és que les millores van més enllà de l'aspecte. La suspensió ha estat revisada amb un esquema més resistent, i la tracció total AWD-i s'inclou de sèrie en aquesta edició, juntament amb maneres específiques de conducció per a terrenys nevats o camins no asfaltats. Els pneumàtics Dunlop Grandtrek A/T en mesura 235/65 R18 aporten un plus d'agafament en superfícies irregulars, reforçant la seva capacitat real per afrontar rutes anés de carretera.

Un SUV híbrid amb ànima campera

A nivell mecànic, la gamma es basa en motoritzacions híbrides que combinen eficiència i versatilitat. La versió híbrida convencional (HEV) està disponible tant amb tracció davantera com total, i lliura fins a 236 CV en configuració AWD, millorant la potència respecte a generacions anteriors. Per sobre se situa la variant híbrida endollable (PHEV), que assoleix els 320 CV amb tracció total i ofereix una autonomia elèctrica propera als 100 quilòmetres. Aquesta última versió admet càrrega ràpida en corrent continu, la qual cosa permet recuperar el 80 % de la bateria en al voltant de 30 minuts.

 

A l'interior, el RAV4 Woodland manté l'enfocament funcional amb una tapisseria mixta en negre i verd, detalls en taronja i estores específiques de goma, pensades per suportar un ús intensiu. El sistema multimèdia ha estat actualitzat, i inclou connectivitat amb Apple CarPlay i Android Auto, a més d'una pantalla d'alta resolució de generosa mida.

En aquest sentit, Toyota proposa una reinterpretació moderna de l'esperit Land Cruiser: un vehicle preparat per a l'aventura, però amb dimensions contingudes, tecnologia híbrida i un preu més competitiu. La versió Woodland ofereix una solució equilibrada per als qui busquen capacitats reals fora de l'asfalt sense necessitat d'accedir a models de gran mida o pressupost elevat. Un SUV amb caràcter i recursos tècnics que el situen en una categoria pròpia dins del segment.