Va ser fa ja molts anys quan Toyota va començar a deixar molt clar que la seva aposta pels motors híbrids no era una aposta a curt termini, sinó un d'aquests grans moviments comercials de la seva història. Una estratègia que, com bé han demostrat les xifres de vendes en els últims anys, ha estat més que encertada.
I és que no és que sigui precisament cap secret que la marca japonesa pot presumir de ser la marca líder a nivell mundial precisament per la seva aposta clara, decidida i constant per aquest tipus de motors. Els motors que, com evidencia les xifres de vendes aconseguides el mes de febrer passat a Espanya, no estar fent una altra cosa que créixer constantment a les nostres carreteres.
Bona prova d'això és que el mes de febrer de 2023 augmentat més d'un 43 % les matriculacions de cotxes híbrids respecte al mateix mes del passat 2022, deixant molt clar que cada vegada són més els conductors els que opten per aquest tipus de mecàniques, entre altres coses perquè permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
El Toyota C-HR, l'híbrid top vendes a Espanya
Aquest sentit, no és que sigui estrany que Toyota sigui la marca líder en aquest segment, col·locant aquest mes de febrer passat ni més ni menys que quatre dels seus models dels 10 híbrids més venuts a les carreteres espanyoles.
Es pot destacar, això sí, que cap d'aquests quatre models que Toyota col·locat al Top 10 és el RAV4, un model que fa un temps sí que podia presumir de ser dels híbrids més venuts a Espanya. El seu alt preu comparat als baixos preus que tenen altres models de Toyota com és el cas del C-HR, el Yaris Cross, el Corolla, o el Yaris desplacen al RAV4, un SUV això sí molt Top en tots els sentits, a una segona fila dins dels concessionaris de la marca japonesa.
Com ha passat en els últims mesos, ha tornat fer el C-HR el model híbrid més venut al nostre país amb més de 1.700 matriculacions, una xifra que li ha permès al seu torn ser el quart model més venut les carreteres espanyoles en el rànquing general.
I és precisament aquesta mateixa posició, la quarta, la que ocupa actualment aquest model sumant les vendes de gener i febrer, posicionant-se com l'híbrid més venut al nostre país i, evidentment, el Toyota més venut també a les carreteres espanyoles. Un model que sembla que ha agafat el testimoni que tenia fa ja uns anys el RAV4, entre altres coses perquè pot presumir de ser també un híbrid molt complet en tots els sentits però molt més barat.