Toyota són molt conscients de què, si bé és cert que en un futur no molt llunyà seran els models 100 × 100 d'elèctrics els que acabin dominant les carreteres a nivell mundial, en el procés de transició en el que ens trobem apareixen diverses alternatives molt interessants per aconseguir posar al mercat vehicles que contaminen molt menys però que, al seu torn, continuïn sent opcions pràctiques per als conductors.

En aquest sentit, no és que sigui casualitat que Toyota, sent una de les marques que porta més anys apostant pels motors híbrids auto recarregables, s'hagi convertit en autèntica referència a nivell mundial gràcies a aquest tipus de mecàniques que permeten tenir un consum molt menys respecte als motors de gasolina tradicionals i, a més, comptar al nostre país amb l'etiqueta ECO de la DGT, un dels arguments de compra cada vegada més potents a les nostres carreteres.

 

Tanmateix, com bé saps els que sempre estan molt atents a les notícies de la marca japonesa, en Toyota també estan buscant altres fórmules per aconseguir que els seus models siguin menys contaminants, i una d'elles és a través d'un nou combustibles derivats del dièsel, el HVO100.

Toyota posa a la venda dos models a Espanya que ja poden utilitzar el combustible HVO100

Aquest nou combustible, HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) passa per ser un biocombustible sintètic que es compon principalment d'oli vegetal, de colza i palma així com d'altres olis reciclats com és el cas de l'oli de cuina utilitzat. El punt positiu d'aquest combustible a diferència del dièsel tradicional és que és 100% renovable i no conté combustibles fòssils i, d'altra banda, és capaç de reduir l'emissió de CO2 fins i tot en un 90% davant el dièsel.

 

Toyota, que ja oferia una versió del seu Proace capaç de funcionar amb aquest combustible, amplia ara la seva oferta amb l'arribada de versions adaptats a l'ús del HVO100 dels seus famosos Land Cruiser i Hilux, dos 4x4 de referència en els seus respectius segments.

La part positiva en aquest sentit és que, tenint en compte que l'única modificació tècnica necessària per a la compatibilitat amb HVO100 en aquests motors és l'ajustament del sistema d'injecció de combustible, aquesta adaptació permet utilitzar els dos tipus de combustible en aquests models. No seria estrany llavors que, si bé és cert que no seran en cap cas els models més venuts de Toyota, les vendes d'aquestes versions ajudessin a augmentar la quota de mercat d'aquests dos models.