Va ser fa ja molts anys quan Toyota va decidir apostar per una tecnologia llavors innovadora, els motors híbrids auto recarregables. En aquell moment no van ser pocs els que van assegurar que l'aposta de la marca japonesa no era una aposta encertada, entre altres coses perquè era molt pocs els conductors que veien en aquest tipus de mecàniques opcions realment interessants.
Tanmateix, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que ha aconseguit el fabricant del Japó en els últims anys per adonar-se que no tan sols ha estat una aposta guanyadora, sinó que ha estat segurament una de les millors decisions que ha pres Toyota al llarg de la seva història.
I és que actualment aquest fabricant pot presumir de ser la marca més venuda a nivell mundial, la marca més venuda a Europa i la marca més venuda a Espanya. Un èxit que ha basat principalment a comptar amb un ampli catàleg de models amb alguns d'ells sent referències en els seus respectius segments i, sobretot, en el fet que la immensa majoria d'ells compten amb aquest tipus de mecàniques HEV.
Els 5 pilars de Toyota a Europa
Les xifres de vendes de la marca a Europa en el passat 2023 han estat més que interessants, amb gairebé 1,2 milions de matriculacions sumats tots els mercats del vell continent, un 9 % més de vendes que en el passat 2022 i consolidant-se com una marca més venuda amb una quota de mercat de gairebé el 7 %.
Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte les característiques del mercat europeu, han estat els models urbans i compactes de Toyota els que més han ajudat la marca japonesa a convertir-se en el líder. Així, els seus models més venuts a les carreteres del vell continent han estat el Toyota Yaris Cross, el Toyota Corol·la, el Toyota Yaris, el Toyota C-HR i el Toyota Aygo X Cros, sent aquest últim l'únic que no compta amb motors híbrids auto recarregables en la seva gamma.
D'altra banda, es pot destacar també que els models comercials de Toyota (Hilux, Proace City i Proace), han sumat entre els tres més de 150.000 matriculacions, ajudant de forma notable a consolidar a Toyota com la marca de referència en el nostre Europa i fent evident, entre altres coses perquè el 75 % de les seves vendes corresponen a models híbrids, que els motors HEV són el seu millor argument.