Toyota està ultimant el llançament d'una versió híbrida de l'Aygo X, que es posicionarà com l'opció més compacta, eficient i econòmica dins de la seva gamma electrificada. Aquest model adoptarà la tecnologia híbrida autorecarregable ja present en el Yaris, però en una carrosseria més lleugera i de menor mida, el que permetrà reduir encara més el consum i les emissions. L'estratègia de la marca japonesa busca així estendre els beneficis de l'electrificació als segments més accessibles del mercat urbà.

El nou Aygo X Hybrid es basarà en la plataforma GA-B, la mateixa que utilitzen el Yaris i el Yaris Cross, el que garanteix compatibilitat tècnica i una dinàmica optimitzada. Tanmateix, en tractar-se d'un model més petit i menys pesat —amb una longitud de tot just 3,7 metres— s'espera que el consum sigui inferior al del Yaris, la mitjana homologada del qual s'acosta als 3,8 l/100 km. En aquest sentit, el nou Aygo híbrid podria situar-se per sota dels 3,7 l/100 km, convertint-se en el cotxe més eficient de la marca a Europa.

 

El destacable en aquest cas és la incorporació del sistema híbrid en un segment que fins ara havia estat limitat a motoritzacions tèrmiques convencionals. Amb aquesta decisió, Toyota amplia l'accés a l'etiqueta ECO, mantenint la seva filosofia d'electrificació sense necessitat de recàrrega externa. La mecànica combinarà el motor 1.5 de cicle Atkinson amb una bateria compacta i un canvi e-CVT, prioritzant l'ús elèctric en recorreguts urbans.

Un pas més en l'electrificació urbana

El nou Aygo X Hybrid no modificarà substancialment el seu disseny exterior, mantenint l'enfocament crossover amb una estètica elevada i proporcions contingudes. Aquest format, juntament amb l'eficiència del sistema híbrid, el posiciona com una de les propostes més racionals per a la mobilitat en ciutat. A més, en compartir components amb el Yaris, es beneficiarà d'un procés de fabricació optimitzat, la qual cosa es traduirà en un preu de partida més baix.

 

Es pot destacar que l'equipament inclourà ajuts a la conducció ja presents en altres models de la gamma, com el sistema Toyota Safety Sense, frenada automàtica o assistent de manteniment de carril. Tot això sense comprometre la maniobrabilitat ni l'agilitat pròpies d'un cotxe del segment A.

D'altra banda, Toyota manté el seu enfocament en els híbrids autorecarregables com a solució principal en la seva transició energètica. Amb aquest nou Aygo X híbrid, reforça la seva presència al mercat de vehicles urbans sostenibles, competint amb propostes més costoses o limitades per infraestructures de càrrega.

En conjunt, l'Aygo X Hybrid ampliarà l'oferta de Toyota amb una alternativa més assequible, eficient i enfocada a l'ús urbà, consolidant el seu lideratge en electrificació lleugera amb un model que, per mida i consum, aspira a convertir-se en l'híbrid més racional de la seva categoria.