Com bé saben tots aquells que tenen a les marques japoneses com les seves referències quant a marques de cotxes, Toyota i Lexus poden presumir de ser dos dels fabricants més ben valorats a nivell mundial, tant per l'excel·lent relació qualitat preu dels seus models com per la seva fiabilitat, un dels seus millors arguments de venda.

Sent Lexus la marca prèmium de Toyota, no és casualitat que els models de Lexus segueixin el mateix patró quant a oferta mecànica que segueixen els models de Toyota, és a dir, una aposta clara i decidida per l'electrificació en diferents graus.

 

Es pot tenir en compte, això sí, que Toyota i Lexus van dirigits a un públic diferent, sent Toyota una marca generalista enfocada aquells conductors que buscar una molt bona relació qualitat preu i Lexus una marca prèmium que va dirigit a aquells conductors que busquen més qualitat a costa de tenir un preu més elevat.

Això sí, com bé saben en els dos fabricants, una de les principals novetats de la marca prèmium tant a Espanya com a Europa està cridada a ser el top vendes del fabricant prèmium i ser un model que, indirectament, li acabi robant alguna venda a Toyota.

El Lexus LBX, una aposta prèmium interessant

No és altre que el Lexus LBX, la nova aposta de la marca japonesa amb què vol convertir-se en una referència entre aquells que busquin un SUV de mida urbana amb qualitat de prèmium però amb una excel·lent relació qualitat preu.

Amb una mida molt similar a la qual tenen models com el Toyota Yaris Cross o el Toyota C-HR, aquest nou LBX se situa un esglaó per sota quant a mida respecte a l'UX, i va dirigit a aquells que busquen un model per moure's gairebé de forma habitual per entorns urbans.

 

El millor en el seu cas és que, malgrat que és un model prèmium i compta amb un nivell de tecnologia molt Top quan acabat i equipaments, el seu preu de partida s'acosta als 33.000 €, un preu molt interessant per a un model prèmium que arriba a més amb un motor híbrid auto recarregable de 136 cavalls de potència, una mecànica que al seu torn li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i tenir consums molt baixos.

Des del fabricant japonès tenen molt clar que aquest nou model es convertirà en el seu model més venut a curt mig termini a Europa, per la qual cosa segurament bona part d'aquestes vendes arribaran per part d'aquells que anaven cap a un Toyota i han decidit fer un petit esforç econòmic.