Toyota no és que sigui precisament una marca jove a les carreteres europees, sinó que els japonesos passen per ser un dels fabricants més veterans en un mercat realment diferent de la resta com és l'europeu.

I és que, per molt que molts fabricants el vegin com un mercat el conjunt, saben també moltes marques que cada petit mercat que engloba el mercat europeu a nivell general té les seves peculiaritats, i que alguns models que triomfen en països com Espanya, Itàlia o Portugal tot just tenen presència en països com Alemanya, els Països Baixos o Suècia, entre molts altres.

 

És més, un bon exemple de com de peculiar que és el mercat europeu és que, si bé és cert que els països del sud del vell continent els cotxes elèctrics no estan tenint encara molta presència, el cotxe més venut a Europa el mes de març passat ha tornat a ser el Tesla Model Y, un SUV cent per cent elèctric.

El Toyota Yaris triomfa a Europa

Això sí, si hi ha una característica comuna al mercat europeu és que carrosseries com les dels són urbans i compactes, els compactes i els utilitaris tenen encara molta més presència que un altre tipus de carrosseries.

El fet que entre els 10 cotxes més venuts a Europa el mes de març passat hi hagi cinc utilitaris, dos SUV compactes, dos SUV urbans i un compacte és una molt bona prova d'això.

 

Per a alegria de Toyota, no has anat a cap altre que el seu híbrid més barat a la venda actualment a les carreteres europees, el Yaris, és que ha aconseguit entrar al Top 10 dels cotxes més venuts el tercer mes d'aquest 2024.

És cert que ho ha fet en 10a posició i amb una mica més de 19.000 vendes lluny de les més de 26.000 que ha aconseguit el Tesla, però evidentment a la marca japonesa són més que satisfets veient com el seu utilitari híbrid està cada vegada més assentat a les carreteres del vell continent, un mercat en el qual aquest tipus d'utilitaris continuen sent determinants.