Els que tenen a Toyota com la seva marca de referència, i no és que sigui precisament pocs a nivell mundial, són molt conscients que la marca japonesa ha pres amb molta més calma la seva aposta pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.
Si bé és cert que molts continuen considerant que la marca japonesa s'està quedant enrere en aquesta lluita, també ho és que, veient l'èxit que estan tenint els seus motors híbrids auto recarregables, la seva gran aposta des de fa ja molts anys, no deixa de ser lògic que Toyota s'estigui mostrant molt més cautelosa amb els elèctrics.
En aquest sentit, si bé és cert també que els últims mesos han estat algunes les novetats elèctriques de Toyota que han arribat a mercats tan importants com el de la Xina i que acabaran arribant també a altres mercats importants a nivell mundial, ha estat precisament el màxim responsable de la marca japonesa en el qual, com sol ser habitual a casa seva des de fa ja anys, s'ha tornat a mostrar contundent sobre la aposta de la marca respecte als cotxes 100 × 100 d'elèctrics i una de les idees o un dels grans arguments que posen a sobre de la taula els defensors d'aquest tipus de cotxes: la seva baixa taxa de contaminació.
El màxim responsable de Toyota el té molt clar
"Hauríem de considerar totes les opcions i treballar en totes les direccions. Com a empresa, hem estat molt conseqüents en afirmar que lluitem contra el diòxid de carboni", ha apuntat Akio Toyoda deixant molt clar que, segons la seva opinió, els elèctrics no són tan 'nets' com es creï.
Afirmant primer que "Hem venut uns 27 milions d'híbrids. Aquests híbrids han tingut el mateix impacte que 9 milions de vehicles elèctrics de bateria en circulació", ha exposat el seu argument apuntant que "Si haguéssim fabricat 9 milions de vehicles elèctrics de bateria al Japó, en realitat hauríem augmentat les emissions de carboni. Això es deu que el Japó depèn de les centrals tèrmiques per obtenir electricitat".
Has declaracions que, tenint en compte que han estat ja diverses vegades que el màxim de tot responsable de Toyota s'ha mostrat molt clar quant a les seves opinions, tampoc no n'han sorprès gaires precisament.