Va ser fa ja uns anys quan Toyota va prendre la que segurament pot haver estat la millor decisió de la seva història com marca: centrar-se als motors híbrids auto recarregables i fer d'ells la seva aposta més clara i decidida a nivell mundial.

I és que és precisament aquest tipus de motors el que ha ajudat la marca japonesa a convertir-se, per exemple, en la marca més venuda a Espanya, i fer-ho també a nivell mundial.

Per molt que la quota de mercat dels híbrids continuï estant per sota de la que tenen els motors de gasolina convencionals, cada vegada són més els que venen ells opcions molt interessants, entre altres coses perquè són opcions que acaben derivant en un consum molt baix.

Un bon exemple d'això és el Toyota Yaris, el model que pot presumir de ser l'híbrid auto recarregable amb el consum més baix del mercat. Evidentment es pot tenir en compte que els motors híbrids acaben tenint en entorns urbans el seu millor terreny de joc i que, si a això se li suma el fet del poc pes que té el Yaris, és més que lògic que aquest Toyota pugui presumir de tenir aquest honor.

El Toyota Yaris, un utilitari per estalviar gasolina

Tal com apuntar en el fabricant, aquest Yaris, que s'acaba d'actualitzar amb millores en tots els sentits, continua tenint un consum homologat de tan sols 4 l als 100, és a dir, el consum amb aquest tipus de mecàniques més baix al nostre país.

 

Si bé és cert que si optem per fer-nos amb un Yaris per recórrer diàriament llargues distàncies altes velocitats, evidentment serà molt difícil aconseguir aquest consum. Tanmateix, si estem per fer-nos amb aquest model per moure'ns de forma més que habitual per entorns urbans, és a dir, a baixa velocitat en el que el motor elèctric és el protagonista més gran, sí que serà més que fàcil aconseguir aquest consum, i fins i tot aconseguir consums inferiors depenent de la suavitat a la conducció.

No és casualitat llavors que, encara que no sigui l'utilitari més venut al nostre país, estavellaré sí que pot presumir de ser un dels Toyota més matriculats a les nostres carreteres, entre altres coses perquè tinc una relació qualitat preu també molt interessant, amb les seves versions d'accés arrencant des de poc més de 22.000 €. És un preu una mica més elevat que el d'altres rivals directes, però el seu baix consum acaba compensant, i de què forma, la inversió inicial.