Vistos els preus, escollir cotxe per comprar avui dia ve a ser com triar morir d'un infart o d'un ictus, ja que la impressió i el desassossec que genera veure com cotxes que, fa res, costava 18.000 euros, surten ara per gairebé 30.000. En una situació així, convé estudiar a fons totes les opcions i no equivocar-se si no pots ajornar la compra. Avui, compararem dues opcions molt interessants encara que, com totes, estan passades de preu. Parlem del Toyota C-HR i el Volkswagen T-Roc, dos SUV compactes molt populars.

Volkswagen T Roc
Volkswagen T Roc
Toyota C HR
Toyota C HR

Què ofereix el Toyota C-HR?


El Toyota C-HR es ven a 26.600 euros segons el portal quecochemecompro.com i és un SUV híbrid compacte de 4,36 metres de llarg, 1,80 d'ample i 1,56 d'alt. Disposa d'un maleter de 377 litres i està equipat amb un motor híbrid de 122 CV. Compta, a més, amb el conegut canvi automàtic eCVT, que ha estat millorat per la marca Toyota. Destaca, com és habitual a la marca japonesa, el seu moderat consum mitjà: segons el Cicle WLTP, es queda en 5,3 l/100 km. Els acabats de la versió d'accés, aquella que es comercialitza segons quecochemecompro.com a 26.600 euros, són interessants: llantes d'aliatge de 18 polzades, vidres|cristalls posteriors fumats, cambra|càmera de visió posterior i sistema multimèdia de vuit polzades amb connectivitat Android Auto i Apple CarPlay.

I el Volkswagen T-Roc?

El Volkswagen T-Roc és més curt: es queda a 4,23 metres, però té un maleter major que assoleix els 445 litres. És una mica més alt que el Toyot C-HR, ja que assoleix els 1,58 metres i per dins és molt semblant al Volkswagen Golf, encara que té més capacitat interior que aquest. Equipa diferents motors d'entre 110 CV i 300 CV, sent el de gasolina i 110 CV el que equipa la versió d'accés, que surt, segons quecochemecompro.com, per 29.675 euros. El seu consum s'acosta als 6 litres cada 100 km i, de moment, no hi ha opcions elèctriques ni híbrides. L'equipament és correcte: quatre alçavidres elèctrics, llantes d'aliatge, sensor de pluja, mirall interior fotosensible, pilots posteriors LED, ordinador, aire condicionat, recolzabraços central, sistema de so amb pantalla tàctil, bluetooth i tot lohabitual en aquest tipus de cotxes.

Preu per preu, i valorant el consum d'ambdós, gairebé millor el Toyota C-HR per allò de ser híbrid, però, amb tot, ambdós resulten massa cars per al que ofereixen.