Si hi ha una carrosseria que no ha deixat de créixer en els últims anys a Espanya aquesta no és cap altra que els SUV. D'altra banda, si hi ha un tipus de motor que tampoc no està fent cap altra cosa que anar guanyant a poc a poc quota de mercat, aquest no pot ser cap altre que el motor híbrid.
És per això que, com bé saps la immensa majoria de marques, ajuntar aquest tipus de carrosseria amb aquest tipus de motor acaba sent senyal d'èxit. No és casualitat llavors que el tercer cotxe més venut actualment al nostre país sigui el Toyota C-HR, un SUV urbà amb un motor híbrid que, malgrat que està apunto d'estrenar una nova generació i per tant, és un dels més veterans del seu segment, continua sent l'autèntica referència.
El problema que té aquest model és que, com bé saps en Toyota, són alguns els models que estan a la venda també al nostre mercat que l'iguala preu però que, quant a prestacions i relació qualitat preu, pot presumir de ser una opció fins i tot més interessant. Un d'ells és sense cap dubte el Renault Arkana.
El Renault Arkana és una opció més interessant que el Toyota C-HR
Es pot tenir en compte que les versions amb motor HEV més senzilles d'aquests dos models tenen un preu molt semblant, un preu que ronden els 27.000 € comptant amb totes les ofertes i promocions. Si ens centrem en l'apartat mecànic, el Toyota compta amb una mecànica de 122 cavalls de potència, una mecànica inferior quant a potència respecte a la qual arriba en la versió híbrida de l'Arkana, que compta amb un motor de 140 cavalls.
Tanmateix, més enllà de les diferències quant a les potències, el principal argument a favor dels francesos que, tenint un preu molt similar, el Renault pot presumir de ser una opció més polivalent, entre altres coses perquè és un model de més mida.
Això acaba derivant que té una habitabilitat més gran, especialment a les places posteriors, així com també molta més capacitat de càrrega amb fins a 100 l més de capacitat al seu maleter.
D'aquesta forma, el model francès es presenta com una opció més polivalent, un model pensat tant per al dia a dia de les grans ciutats, on els motors híbrids acaben resultant la millor opció, així com per a llargs viatges en carreteres i autopistes en els quals l'habitabilitat i la capacitat de càrrega acaben sent dos factors també fonamentals.